בקצרה:
  • המיניוואן של ניסאן מתחדש, אך לא יגיע אלינו
  • המימדים חריגים, העיצוב משונה לא פחות
  • הבשורה המסקרנת: מערכת הנעה היברידית חדשה
מוביל הנוסעים מתחדש: נהגים ישראלים רבים ודאי זוכרים את ניסאן סרנה, מוביל הנוסעים המסחרי שהסתובב כאן בשנות ה-90 יחד עם אחיו לפלטפורמה, ניסאן לארגו. מאז נטש הסרנה את השוק האירופי (ואת ישראל), אך במדינות אסיה המשיך להתעדכן ולהימכר. וכעת מציגה לו ניסאן דור חדש לחלוטין, שישי במספר.
התמונות לא מטעות. העיצוב החריג של הסרנה מתבטא לא רק ביחידות התאורה העצומות מלפנים, השמשות הענקיות והחישוקים הקטנים ("16), אלא גם במימדים. אורכו של הסרנה 469 ס"מ, גובהו 187 ס"מ, 10 ס"מ יותר מקיה קרניבל הענק אך מימד הרוחב שלו עומד על 169 ס"מ בלבד, דומה ליונדאי i10 הקטנטנה. בתוך הקופסה המשונה הזו מכניסה ניסאן שבעה או אפילו שמונה מקומות ישיבה.
לטובת השימושיות המשפחתית מציגה ניסאן מספר פתרונות מעניינים, ובהם דלת הזזה חשמלית הנפתחת בהושטת רגל וללא מגע, כיסי אחסון למכשירים סלולאריים לכל אחד מהמושבים ברכב, דלת תא מטען עם פתיחה נפרדת לחלק העליון עבור נגישות במקומות חניה צפופים, שליטה נפרדת על מערכת המיזוג מהמושבים האחוריים ומושבים דוחי מים.
בניסאן גם מבטיחים כי הסרנה "תוכנן מבחינה מדעית" כך שיצמצם את תחושת הבחילה לנוסעים. לשם כך הוגדלו החלונות למקסימום האפשרי, מסכי התצוגה הוצבו בגובה מרבי, המושבים עוצבו מחדש כך שיצמצמו את תנועות הגוף, מבנה הרכב תוכנן להתמודדות אופטימלית עם רוחות צד והמתלים הוקשחו עבור צמצום הרכינה בעיקולים.
בחרטום ניתן למצוא מנוע בנזין בסיסי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 150 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית או כפולה, אך גם יחידת הנעה שצפויה יותר לעניין את הקהל הישראלי - דור שני למערכת ה-ePower ההיברידית של ניסאן. נזכיר: הדור הראשון של המערכת, שצפוי להגיע ארצה בקרוב באקסטרייל ובקשקאי, נשען על מנוע חשמלי בהספק של למעלה מ-200 כ"ס ונעזר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים המשמש כגנרטור לטעינת הסוללות.
הדור השני, שנחשף כעת בסרנה, מבוסס גם הוא על מנוע חשמלי אך בהספק מופחת של 163 כ"ס בלבד, כאשר הסוללות נטענות באמצעות מנוע בנזין חדש בעל שלושה צילינדרים בלבד, בנפח 1.4 ליטרים ובהספק של 98 כ"ס. בניסאן טוענים כי יחידת ההנעה החדשה מעבירה את הכוח בצורה חלקה ושקטה יותר, וכי תוכנת הניהול של המנוע מתזמנת את ההנעה והדימום של מנוע הבנזין בהתאם למהירות הנסיעה, מצב התנועה והנחיות מערכת הניווט.
בנוסף, לראשונה בניסאן, יציע הסרנה גם מערכת עזר לחניה ש"מקליטה" את תמרוני הנהיגה הקבועים בחניה הביתית, מזהה את קוי הסימון ומסוגלת לחנות עצמאית בהתאם, וכן מערכת להתחמקות אקטיבית ממכשול במצב שבו בלימת החירום האוטונומית לא מסוגלת לבצע עצירה אפקטיבית.
מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב היפניות מציעות מגוון רחב של דגמים מערביים לשווקי אירופה וארה"ב, אך מייצרות לא מעט דגמים יעודיים עבור השוק המקומי, לרוב במתכונת שונה מזו המוכרת לנו. בדרך כלל לא מדובר ברכבים שמעוררים סקרנות יתרה במערב, אך מדי פעם צצות שם טכנולוגיות חדשות ומעניינות שעשויות למצוא את דרכן גם לדגמים המוכרים לנו. זה המצב גם במקרה הנוכחי.