בקצרה:
  • פרארי מזנקת לשיא ריווחיות
  • שוויה בבורסה גבוה מזה של קונצרן סטלנטיס
  • ובכל זאת, הצרפתים-איטלקים מרוויחים
3 צפייה בגלריה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנגה - רשימת המתנה אינסופית
קטנה-קטנה אבל שווה: מניות פרארי בבורסות ניו-יורק ומילאנו שוות יותר מאלו של קונצרן סטלנטיס בו חברה גם פיאט, בעלת הבית לשעבר של יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות. במספרים: פרארי שווה 53.9 מיליארד דולר, סטלנטיס הכוללת את פיז'ו, סיטרואן, אופל ג'יפ, ראם, קרייזלר, דודג', פיאט, אבארט, לנצ'יה, אלפא רומיאו ומזראטי, 51.5 מיליארד. בכך הופכת פרארי ליצרנית הרכב השמינית בשוויה, כשמעליה בין היתר, ב.מ.וו, פולקסווגן, מרצדס, BYD, פורשה, טויוטה וראשונה - טסלה.
3 צפייה בגלריה
פרארי רומא ספיידר
פרארי רומא ספיידר
פרארי רומא ספיידר
ושימו לב להבדלים העצומים בהיקפי הפעילות בין היצרנית הקטנה (זעירה במונחי עולם הרכב) לקונצרן הרכב הרביעי בגודלו בתעשייה. ב-2022 ייצרה פרארי 13,221 כלי רכב - מספר שיא עבור היצרנית הוותיקה. אבל , אך כמות זניחה של עשיריות אחוזים בודדות בהשוואה ל-5.84 מיליון כלי רכב שייצרה קבוצת סטלנטיס בתקופה המקבילה.
הסיבה לשווי הגבוה - שזינק ב-34% ב-2022 - לפי נתוני חברת המחקר JATO, פרארי היא יצרנית הרכב הרווחית ביותר בתעשייה, ובפער עצום. ב-2021 הרוויחה כ-106 אלף דולר על כל רכב שמכרה, לשם השוואה, טסלה המאוד-רווחית בפני עצמה, מרוויחה לפי אותן הערכות כ-6,700 דולר על רכב.
3 צפייה בגלריה
פרארי 296 GTS
פרארי 296 GTS
פרארי 296 GTS
ב-2022 היה הרווח הנקי של פרארי מעט יותר ממיליארד דולר, לעומת כ-900 מיליון ב-2021. את 2023 היא צפויה לסיים עם עם זינוק אדיר ברווחים. פרארי מסרה בארבעת החודשים הראשונים של השנה כ-3,500 כלי רכב חדשים, עלייה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, רשימות המתנה לדגמי החברה נמתחת עד 2025.
לצד זאת, קונצרן סטלנטיס ירוויח מהצלחת היצרנית ממנה נפרד. שכן 80% ממניות היצרנית מוחזקות שם עדיין. 10% ממניות החברה נמכרו בעת ההנפקה לציבור ו-10% האחרונים נמצאים בידי יירו פרארי, בנו של אנזו פרארי המייסד.
מה אנחנו חושבים: הסוד של פרארי? מאוד פשוט. מיקוד במוצר ובקהל, שמירה על ערכי המותג, השתתפות - גם אם ללא זכייה בתואר ב-15 שנים האחרונות אבל עם פרופיל תקשורתי מאוד גבוה - במירוצי פורמולה 1 היוקרתיים ויצירת הילה תדמיתית. מומלץ ליצרניות אחרות לנסות ולחקות אותה.