בקצרה:
  • פולקסווגן מנסה לשאת תדמיתה המזהמת
  • הודיעה כי תפסיק לייצר מנועי בנין ודיזל תוך עשור
  • מקדימה בכך את מרבית התעשייה לפחות בשנתיים
1 צפייה בגלריה
זיהום אוויר בהודו
זיהום אוויר בהודו
זיהום אוויר מתחבורה בהודו
(צילום: רויטרס)
מותג הרכב פולקסווגן ישווק באירופה תוך עשור רק דגמים עם מנועים חשמליים, ויפסיק את מכירתם של דגמים עם מנועי בנזין ודיזל. כך הבטיח לפי האוטומוטיב ניוז תומאס שאפר, העומד בראש המותג.
פולקסווגן, שבעבר נמנעה מלקבל החלטות לגבי המעבר לחשמל והצטרפה לכן למהלך שסוחף את התעשייה בשלב מאוחר יחסית, הצהירה רק לפני כשנה - בוועידת שינוי האקלים שנערכה בגלזגו - כי לא תעבור לחשמל באירופה לפני 2035.
עוד אמרה כי אז כי הפסקה מלאה של ייצור מנועים מזהמים אינה אפשרית אפילו ב-2040, שכן היא אינה צופה שניתן יהיה לדלג מעבר למגבלות המוכרות של "חומרים ייעודיים, מכרות חדשים, שינויים כלכליים, סוללות ותשתית מתאימה". תאריך היעד לשינוי גלובאלי לפי החברה צפוי היה להגיע רק ב-2050.
כדאי לציין בהקשר זה כי מרבית יצרניות הרכב הצהירו שיפסיקו לשווק מכוניות מזהמות באירופה במהלך העשור הבא. לנד רובר ויגואר יעשו כך כבר ב-2025, פורד הודיעה שתפסיק ב-2030 ותאריך היעד של כלל האיחוד מוסכם על קונצרן סטלנטיס, וג'נרל מוטורס, כמו גם פולקסווגן.
זו האחרונה מודיעה כעת כי תקדים זאת בשנתיים. לכך תסייע השקת כעשרה דגמים חשמלים חדשים מתוצרתה עד שנת 2026, כולל דגם מוזל במיוחד שצפוי לעלות באירופה לא יותר מ-25 אלף אירו במרכב האצ'בק ורכב פנאי קטן, כנראה תחת השמות iD1 ו-iD2.
לאלה יתווסף iD3 הקומפקטי, למעשה מחליף פולקסווגן גולף שלא תעודכן עוד, אשר יעבור מתיחת פנים בשנה הבאה. שאפר מבטיח כי ה-3, החשמלי הראשון של פולקסווגן שהושק ב-2020 באופן שנוי במחלוקת וסבל מבעיות תוכנה רבות בתחילת הדרך, יציג בעדכון שיעבור שיפור ניכר באיכות, תא הנוסעים ועוד. בשלב מאוחר יותר צפויה גרסת פנאי שלו.
כיום משווקת פולקסווגן ארבעה דגמים חשמליים במשפחת iD - ה-3, iD4, iD5 והטרנספורטר החשמלי iD Buzz. בישראל הושק בימים האחרונים ה-4.