בית המשפט המחוזי בחיפה אישר השבוע הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, אשר במסגרתו תשיב מפעילת מנהרות הכרמל סכום של כ-2.7 מיליון שקל לנהגים. עוד נקבע כי יקוצר הזמן במסגרתו תיידע החברה את הנהג המפר, כי נהג במסלול מנויים ללא מנוי, כך שלא ימשיך בטעות לנהוג בנתיב מנויים וימשיך להיקנס. הסכם הפשרה אושר על-ידי השופט, ד"ר מנחם רניאל, מבית המשפט המחוזי בחיפה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
כנגד חברת כרמלטון נטען כי יידעה באיחור נהגים ללא מינוי שנסעו בנתיב המנויים על ההפרה והקנסות שקיבלו בשל כך. עוד נטען כי נהגים לא מעטים נוסעים בנתיב המנויים פעם אחר פעם, מבלי שידעו כי הם עוברים עבירה. כרמלטון נדרשת ליידע את הנהגים תוך זמן סביר, אולם בפועל נטען כי הנהגים קיבלו לעיתים את החשבון הראשון לאחר כ-45 יום מביצוע הנסיעה הראשונה. ולכן המשיכו לנסוע באותו נתיב וספגו קנסות רבים.
במסגרת ההליך נטען כי רוב הנהגים שאין להם מנוי ונוסעים בנתיב של מנויים, עושים זאת בטעות. בין השאר מאחר וחלקם החליפו רכב ושכחו להעביר את המנוי. מנגד טענה כרמלטון כי המחוקק לא מצא לנכון להגדיר מסגרת זמנים מחייבת למשלוח חשבונות לנהגים אשר נסעו במנהרות הכרמל ללא מנוי, והסתפק בהוראה כי חשבון כזה ישלח בתוך "זמן סביר". עם זאת, החברה הסכימה לשלוח לנהגים כאלה בעתיד, מכתב נוסף המעמיד אותם על העובדה שנסעו בכביש אגרה מבלי לשלם עבור נסיעתם.
על פי הסדר הפשרה, הודעה לנהג על החשבון עם הקנס תישלח תוך תשעה ימים לכול היותר מיום הנסיעה. כמו כן העריכה כרמלטון כי תשיב כ-2.7 מיליון שקל בגין קנסות שגבתה מבעלי כלי רכב ששילמו קנס בגין מעבר במסלול המנויים ללא הסכם מנוי, החל מהיום ה-11 מהנסיעה הראשונה.
את התובע ייצגו עורכי הדין אורלי בן עמי ודוד מזרחי, את חברת כרמלטון ייצג עורך הדין רונן קצף ממשרד מ. פירון.