בקצרה:
  • בקרוב: בעלי רכב חשמלי יתקינו עמדת טעינה בלי אישור שכנים
  • יש תנאים: שמירה על כללי בטיחות והודעה מראש
  • תתאפשר התקנת עמדה בשטח הציבורי של הבניין
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה מהירה
עמדת טעינה מהירה
(סיון וינטר)
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') פה אחד את הצעת החוק של סגן רה"מ ושר המשפטים, גדעון סער, שתאפשר לבעלי רכב חשמלי להתקין עמדות טעינה בחניה הפרטית בבניינים משותפים, גם ללא הסכמתם של שאר הדיירים בבניין.
על פי הצעת התיקון לחוק המקרקעין, שטעונה את אישור מליאת הכנסת, ניתן יהיה לחבר את עמדת הטעינה בחניה הפרטית ללוח החשמל שמשויך לאותה הדירה, ללא צורך באישורים של יתר בעלי הדירות, זאת בכפוף לעמידה בנהלי בטיחות ושמירה על חזות הבית - ולאחר שבעל החניה הודיע על כך ליתר הדיירים לפחות 45 יום לפני התקנת העמדה.
בנוסף קובעת הצעת החוק כי ניתן יהיה לחבר את עמדת הטעינה הפרטית גם ללוח החשמל הציבורי של הבניין, באמצעות התקנת מונה חשמל נפרד כך שהתשלום עבור החשמל לטעינת הרכב יהיה נפרד מחשבון החשמל הציבורי של הבניין.
לצורך חיבור העמדה הפרטית ללוח הציבורי כן תידרש הסכמה של רוב דיירי הבניין, שגם יוכלו לקבוע את הספק הטעינה שיוקצה לטובת טעינת הרכבים, מתוך ההספק הכולל שמשמש את הבניין.
בנוסף מוצע בחוק כי ניתן יהיה להתקין עמדת טעינה גם בחניה שמהווה חלק מהרכוש המשותף, ולא מוצמדת לדירה מסוימת, זאת בהסכמה של שני-שליש מבעלי הדירות - שגם יקבעו את הסדרי השימוש בחניה ובעמדת הטעינה שתותקן.
יש לציין כי כל ההסדרים המוצעים בחוק מהווים ברירת מחדל, וניתן לעקוף אותם באמצעות קביעה שונה בתקנון המוסכם של הבית המשותף. הצעת החוק צפויה לעבור לאישור מליאת הכנסת בשבועות הקרובים.

למדור רכב חשמלי באתר iCar