בקצרה:
  • האקטיב ספר (ActiveSphere) היא שלושה באחד
  • רכב רב שימושי עם פלטפורמה חדשה ו-600 ק"מ טווח
  • מערכת ההפעלה מבוססת מציאות מדומה
קופה-פנאי-טנדר: קבלו את רכב העתיד של אודי, עם עיצוב המשלב בין קופה, פנאי וטנדר. אם לדייק, אב-טיפוס לצרכי תצוגה בינתיים ולא דגם סדרתי, אבל בהחלט כזה שמעניק הצצה לכיוון בו בוחרת היצרנית. ואם לשפוט לפי התמונות והמפרט, העתיד הזה מסקרן מאוד. ולא רק מכיוון שמדובר בתמהיל ייעוד נדיר בתעשייה, אבל גם. מה תגידו על אפשרות להפוך את החלק האחורי לארגז על-ידי מנגנון ייחודי בו השמשה האחורית מוסטת לפנים ודלת תא המטען פונה מטה כמקובל בטנדרים, כדי לשאת כך למשל שני זוגות אופניים?
תא הנוסעים מרשים לא פחות, עם כניסה באמצעות דלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) וללא קורה B. אבל כל אלה פחות מעניינים לטעמנו מסביבת הנהג הנקייה ממתגים ומסכים, שכן הפעלת המערכות השונות נעשית באמצעות מערכת מציאות רבודה עם משקפיים ייעודיים המציגה נתונים שונים. להגה והדוושות מנגנון פתיחה-סגירה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר – ידני או אוטונומי.
בסיס מודרני: הקונספט מבוסס על פלטפורמת PPE המודרנית שפותחה יחד עם פורשה. בהשוואה ל-Q8 e-tron הוא ארוך ב-6.5 ס"מ (498 ס"מ), רחב ב-13.5 ס"מ (207 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (297 ס"מ), אבל הוא נמוך ממנו ב-3 ס"מ (160 ס"מ). מערך מיתלי אוויר אדפטיביים מאפשרים הגדלת מרווח הגחון ועל הקשר לקרקע אחראים לצמיגי שטח גדולים של פירלי (285/55) על חישוקי "22.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, המאפשרים הנעה כפולה עם 441 כ"ס. מצברי 100 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של כ-600 ק"מ, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270DC) ומילוי 5% ל-80% ב-25 דקות.
מה אנחנו חושבים: אודי אומנם נחשבת לאחת חלוצות מחלוצות התעשייה (הוותיקה) בתחום הרכב החשמלי, אבל עברו כבר כמעט חמש שנים מאז הוצג ה-e-tron הראשון. כיום היא כבר אינה באותו מקום והיצע הדגמים החשמליים שלה עומד על שלושה בלבד, צנוע משמעותית מב.מ.וו (5 דגמים) ובעיקר מרצדס (8 דגמים).
ברור שהאקטיב ספר - כמו שאר בני המשפחה שהוצגו בעבר - לא יעלה על הכביש. אבל הוא כן מציג את היכולות של היצרנית, שחלקן לפחות ימצאו מקום בדגמים עתידיים. זה מצוין, רק שאם אודי לא מעוניינת לאבד קשר עם המתחרים הגדולים, היא חייבת להציג דגמים חשמליים לכולם. לאו דווקא מיוחדים ופורצי דרך, כן כאלה שישמרו אותה במשחק.