• ה-M3 תהיה סטיישן שלישית בהיסטוריה של M
  • עם 510 כ"ס, הנעה כפולה-קבועה ותא מטען ענק
  • תשווק בישראל בהזמנה מיוחדת
טיל עם בגאז': ה-M3 טורינג תהיה מכונית סטיישן שלישית בסך הכל שמייצרת חטיבת הביצועים המפורסמת של ב.מ.וו. הפעמיים הקודמות היו ב-M5 בדור השני (E34) ב-1992 ובדור הרביעי (E60) ב-2007. זאת בשונה מחטיבות הביצועים של אודי ומרצדס המציעות כבר שנים גרסאות סטיישן לדגמים השונים.
הטורינג תתבסס על ה-M3 סדאן הנוכחית (G80), אבל בשונה ממנה היא צפויה להיות משווקת רק עם שילוב אחד של מנוע-גיר-הנעה. 510 כ"ס ישתחררו משישה צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר (S58), עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה, בשונה מהסדאן המשווקת גם עם תיבה ידנית והנעה אחורית.
מה אנחנו יודעים: הביצועים יהיו דומים ל-M3 כפולת ההנעה המזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.4 שניות פחות מגרסת ההנעה האחורית, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או 290 קמ"ש עם הסרתה. מכורי המותג שחייבים תא מטען גדול (בין 500 ל-1,510 ליטר) ישמחו לדעת שמערכת ההנעה הכפולה מאפשרת - כמו ב-M5 הנוכחית - לנתק את הגלגלים הקדמיים ולהעביר את כל כוח המנוע לאחור.
הטורינג צפויה לקבל מערכת מיתלים בגיאומטריה דומה לסדאן לרבות חיזוקים בנקודות שונות בשלדה - למשל בין בתי הבולמים הקדמיים. צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S (285/30 מאחור ו-275/35 מלפנים) עם גודל חישוקים שונה ("20 מאחור, "19 מלפנים), מזכירים מכוניות ספורט ייעודיות.
מה אנחנו חושבים: אנחנו אוהבים דגמי סטיישן-ביצועים, ממש אוהבים. שכן עבורנו הם הזאב בעור כבש האולטימטיבי. מכוניות שמאפשרות לכם להראות אגזוז לבעלי פורשה 911 יהירה שעומדת ליד ברמזור, כשאתם בהרכב משפחתי פלוס סירים בדרך לארוחה אצל הסבא-סבתא. ואם במקרה הפורשה הזו תמצא את עצמה מאחורי הסטיישן המשפחתית בכביש מפותל בבוקר שבת, לא בטוח כלל על מי היינו שמים את הכסף.