בקצרה:
  • הצמצום בהטבות מס הוביל לירידה בביקוש לחשמליות
  • בתגובה מכווצת פולקסווגן את קווי הייצור
  • המפעל צפוי לשוב לתפוקה מלאה רק בסוף השנה
1 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4 - הייצור הואט
(צילום: ניר בן זקן)
הרכב החשמלי משתלט? הנתונים מראים שבשנים האחרונות גדל חלקו של הרכב החשמלי בכל העולם במהירות, אך בכל זאת, האם יש מי שחוזים היפוך מגמה? בפולקסווגן למשל, קונצרן שהמתין זמן רב (מדי) לפני שהטיל את כל כובד משקלו על חשמול דגמיו ומוסיף מהם לאולמות התצוגה של מותגיו דגם אחר דגם, צפויים בשבועות הקרובים דווקא לצמצם את ייצור הרכב החשמלי במפעלי החברה שבאמדן, בצפון-מערב גרמניה, שם מועסקים 8,000 עובדים. כך על פי דיווחים בעיתונות הגרמנית, מפי יו"ר ועד העובדים במפעל.
על פי אותם דיווחים, שלא הוכחשו על ידי דוברות הקונצרן, חופשת הקיץ בת שלושת השבועות של העובדים תוארך בשבוע נוסף. במקביל, 300 מתוך 1,500 העובדים הזמניים במפעל יפוטרו בחודש אוגוסט, כאשר בכל המקרים הקיצוצים נוגעים רק לעובדים המועסקים בפסי הייצור של כלי הרכב החשמליים - בעיקר ה-ID.4 - בעוד יצור הפאסאט מונעת הבנזין ימשך במפעל כרגיל.
ההטבות אבדו: הצמצום בייצור נובע עקב ירידה בביקוש, שכעת נמצא ברף נמוך ב-30% מתכניות הייצור. זאת בשל צמצום הטבות המס לרכבים חשמליים במדינות כמו גרמניה, שוודיה וצרפת. בפולקסווגן מעריכים כי המפעל ישוב לתפוקה מלאה רק לקראת סוף השנה, עם התחלת השיווק של ה-ID.7.
נציין כי רק לפני שנה הודיעה פולקסווגן על השקעה של מיליארד יורו בהסבת המפעל באמדן לייצור רכבים חשמליים, זאת במטרה להשיג כושר ייצור יומי של 800 מכוניות. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית זינקו המכירות של קבוצת פולקסווגן ב-68% בשוק האירופי וב-98% בארה"ב, אך לעומת זאת בסין ירדו מכירות החברה ב-25%.