יצרניות הרכב פולקסווגן ומרצדס הגרמניות מברכות על מגמת הקדמת איסור מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימי באירופה. לדברי השתיים, תכנית האיחוד האירופי לאסור לחלוטין על מכירת מנועים מזהמים ביבשת החל מ-2035 "יומרנית אך ברת השגה, שכן המעבר להנעה חשמלית אינו הפיך". לדברי פולקסווגן, קונצרן הרכב הגדול בעולם, "שימוש בחשמל היא הדרך הנכונה מבחינה אקולוגית, טכנולוגית וכלכלית בדרך להחלפת מנועי בעירה פנימית מהר ככל האפשר".
1 צפייה בגלריה
אגזוז
אגזוז
(שאטרסטוק)
הפרלמנט האירופי תומך בתכנית 0 מנועי בנזין ודיזל החל מה-2035, למרות לחצים כבדים של יצרניות רכב שונות וועדי עובדים הדורשים להציב יעד של 90% מכוניות נקיות בלבד בשנה זו.
בכירים בתעשיית הרכב האירופאית הביעו אמנם תמיכה רחבה בצורך להקטין את פליטת המזהמים, אך עדיין פועלים להאט את קצב המעבר לתעשייה נקיה מזיהום ודורשים בחינה מחודשת של ההתקדמות בכיוון לפני 2030. לעומתם, קולות רבים קוראים להקדמה ולאיסור מוחלט כבר בסוף העשור הנוכחי, צעד בו תומכות שתי היצרניות גם אם לא באופן רשמי.
יש להזכיר כי מרבית יצרניות הרכב הצהירות זה מכבר כי בכוונתן להפסיק ולשווק מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית באירופה. הראשונות לחסל לחלוטין מנועי בעירה פנימית יהיו לנד רובר ויגואר, ויעשו כך להצהרתן בעוד כשלוש שנים (2025). פורד הודיעה כי תפסיק לשווק ביבשת מכוניות מזהמות ב-2030, ואילו חברות קונצרן סטלנטיס (לרבות פיז'ו, סיטרואן, פיאט, אלפא, DS ואחרות) יפסיקו ב-2035 לכל המאוחר, כמו קבוצת פולקסווגן, ג'נרל מוטורס ועוד.
במקביל ראוי להזכיר כי יצרניות שונות הבטיחות ממילא להפסיק ולפח מנועי בעירה פנימית חדשים. בהן פולקסווגן (2026), מרצדס ויונדאי שהפסיקו כבר לפני שנה.