בקצרה:
  • סרטוני טיקטוק מבהירים איך לגנוב רכב מבית יונדאי וקיה
  • כ-1,000 מכוניות נגנבו בניו יורק ב-4 חודשים באמצעות כבל USB
  • עדכון תוכנה שהופץ אמור היה לפתור את הבעיה
עוד תביעה לאוסף: עיריית ניו יורק הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי במנהטן כנגד יונדאי וקיה, על רשלנות ויצירת מטרד ציבורי. הטענה: גניבת מכוניות מתוצרת היצרניות הקוריאניות מתבצעת בקלות יתרה, שהובילה ל"מסעות פשע, נהיגה פזיזה ופגיעה בציבור", כך בתביעה. בכך הצטרפה ניו יורק, העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב, לשורת ערים שכבר תבעו את הקונצרן - בהן קליבלנד, בולטימור, מילווקי, סן דייגו וסיאטל.
עיריית ניו יורק טענה כי לאחר שבשנה שעברה זינק מספר הגניבות של דגמי יונדאי וקיה ב-100%, בשנה הנוכחית זינק שיעור הגניבות ב-660% ועמד על 977 רכבים בניו יורק לבדה בארבעת החודשים הראשונים של 2023, לעומת 148 גניבות בלבד בתקופה המקבילה ב-2022. זאת בזמן שחלה ירידה בגניבות של דגמים ממותגי רכב נפוצים אחרים, בהם ניסאן, הונדה, טויוטה ופורד.
כך זה התבצע: נזכיר כי במסגרת הפרשה הופצו ברשת הטיקטוק "מדריכים" לגניבה קלה של דגמי יונדאי וקיה מהשנים 2011-2022, ברמות גימור בסיסיות שלא צוידו בכפתור הנעה או באימובילייזר. על פי השיטה, פירוק פשוט של חיפוי הפלסטיק התחתון בעמוד ההגה מאפשר להתניע את הרכב באמצעות כבל USB בלבד.
לפני מספר חודשים הציגו יונדאי וקיה עדכון תוכנה שנועד ליותר מ-8 מיליון רכבים שהיו מועדים לגניבה, ונועד לפתור את הבעיה. בנוסף, בכל הדגמים של היצרניות שנמסרו החל מנובמבר 2021 מותקנים אימובילייזרים כציוד תקני, מה שלא מאפשר את הגניבה באמצעים האמורים. עש להזכיר כי הבעיה לא נוגעת לרכבי יונדאי וקיה שנמכרו בישראל ומצוידים כסטנדרט באימובילייזרים.