בקצרה:
  • אודי מתחילה לשווק e-tron S, עם 503 כ"ס
  • שלושה מנועים חשמליים אחראים להנעה
  • המחיר: 665 אלף שקל, 118 אלף שקל יותר מהרגילה
באיחור של שנה וחצי ממועד החשיפה הראשונית של הדגם, מגיע לישראל סוף סוף אודי אי-טרון S - גרסה ספורטיבית לרכב הפנאי החשמלי המוכר עם שלושה מנועים. בישראל נין יהיה לרכוש את הרכב רק בגרסת ספורטבק מסוגננת במחיר של 665 אלף שקלים. בדיוק 118 אלף שקלים יותר מספורטבק רגיל, שמסתפק בשני מנועים חשמליים.
שניים מהמנועים ב-S ממוקמים על הסרן האחורי, מנוע שלישי מוצב לפנים. במצב הבסיסי מספקים המנועים 435 כ"ס ו-82 קג"מ, אך במצב "בוסט" ניתן לקבל 503 כ"ס ו-99 קג"מ, למשך 8 שניות בלבד. הודות לתוספת הכוח, ההאצה ל-100 קמ"ש מסתיימת תוך 4.5 שניות בלבד (1.2 שניות פחות מהרגיל) והמהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש (תוספת של 10 קמ"ש). גודל הסוללה נותר זהה, 95 קוט"ש, אך בשל הביצועים המשופרים והמשקל העודף, הצטמצם טווח הנסיעה בכ-25 ק"מ ויעמוד רשמית על כ-360 ק"מ בלבד.
2 צפייה בגלריה
אודי e-טרון S ספורטבק
אודי e-טרון S ספורטבק
אודי e-טרון S ספורטבק
מלבד ביצועים משופרים, באודי מבטיחים גם יכולת ספורטיבית גבוהה יותר הודות למערכת הנעה כפולה 'חכמה' שמתעדפת את הציר האחורי ומאפשרת לטענת היצרנית ביצוע דריפטים. יש גם בקרת מומנט וקטורית שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, היגוי משתנה, מתלי אוויר מתכווננים ובלמים משודרגים - קליפרים בעלי שש בוכנות בתוך חישוקי "21 ענקיים.
גם מבחינה חיצונית נבדלת גרסת ה-S הספורטיבית בכמה אלמנטים, בהם קשתות בתי גלגלים מנופחות שמרחיבות את המרכב ב-23 מ"מ, כונסי אוויר, פגושים וחצאיות צד במראה ספורטיבי, ספוילר אחורי, חישוקים בצבע אפור-גרפיט וקליפרים כתומים. בתא הנוסעים יש מושבי ספורט מרופדי עור ודיפוני אלומיניום שונים.


2 צפייה בגלריה
אודי e-טרון S ספורטבק
אודי e-טרון S ספורטבק
אודי e-טרון S ספורטבק
רשימת האבזור דומה לדגם הרגיל וכוללת בין היתר שלושה מסכי מידע צבעוניים, מערכת שמע מתוצרת B&O עם 16 רמקולים, מצלמות בכיסוי 360 מעלות, תאורת מטריקס לד, כוונון חשמלי עם זכרונות למושבים, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

לאודי אי-טרון ספורטבק בקטלוג iCar