אחרי שנה של מחסור בכלי רכב חדשים, נראה כי יבואני הרכב הצטיידו במלאים גדולים לקראת 2023. ונתוני המכירות מזנקים בהתאם. 76,328 רכבים חדשים עלו על הכביש מתחילת השנה, לא כולל משאיות, אוטובוסים, כלי רכב דו-גלגליים ומכוניות שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל. מדובר בעליה משמעותית של 22% לעומת נתוני השנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
BYD
BYD
(צילום: ניר בן זקן)
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, ששומרת על כוחה עם עליה קלה של 2% במסירות. בהמשך הרשימה יש לא מעט שינויים, כאשר קיה נמצאת במקום השני עם ירידה של 10%, מאזדה עולה אל המקום השלישי עם זינוק מרשים של 43% ומחליפה בכך את טויוטה, שיורדת אל המקום הרביעי לאחר שצנחה בלא פחות מ-37%. יש להזכיר בהקשר זה כי בחודשים האחרונים אזל מלאי הקורולה, והדגם המעודכן צפוי להגיע ארצה רק בעוד כחודש.
מלבד טויוטה וקיה נרשמו ירידות מתחילת השנה גם אצל ב.מ.וו (-23%), ניסאן (54%-), לקסוס (26%-), ג'יפ (20%-) ודאצ'יה (23%-). מבין המותגים שרשמו עליות בולטות נמנות סיטרואן (44%+), סוזוקי (27%+), ג'ילי (463%+), סיאט (87%+), סובארו (73%+), רנו (247%+) ו-MG שעלתה ב-154%.
שתי יצרניות סיניות צעירות בשוק הרכב התברגו בעשיריה המובילה - BYD שמסרה מתחילת השנה 4,589 חשמליות ומוצבת במקום החמישי, וצ'רי שמסרה למעלה מ-3,000 מכוניות, כולן עם מנועי בנזין ומוצב במקום השמיני. ג'ילי מתברגת במקום ה-11, MG מסתפקת במקום ה-17 ויתר המותגים הסינים (סרס, סקייוול, איווייז ואחרים) מסרו כמויות נמוכות משמעותית ומתמקמים בסביבות המקום ה-30 או נמוך יותר.
נציין כי טסלה מסרה מתחילת השנה שלוש מכוניות בלבד, אך המשלוח הקרוב שלה צפוי להיכנס לארץ בשבועות הקרובים ולשפר משמעותית את מצבה בהמשך.