בקצרה:
  • זיקר X הוא דגם שלישי למותג היוקרה הסיני
  • פלטפורמה משותפת לוולוו ולסמארט
  • חשיפה מלאה בתערוכת שנגחאי
הזיקר השלישי: מותג היוקרה של קונצרן ג'ילי הסיני מציג דגם שלישי במספר. השם הנבחר הוא "X", ולא 003 כפי שהעריכו בעבר בעקבות צמד הדגמים הקודמים של המותג, 001 הסדאנית ו-009 שהוצג למיניוואן. פרטים מלאים ותמונות פנים עדיין לא נחשפו, אך המידע החלקי שפורסם מעניק מושג טוב למדי על הדגם החדש.
זיקר X מבוסס על פלטפורמת SEA של הקונצרן, אותה אחת שמשמשת את סמארט 1# ובעתיד תעניק בסיס לוולוו EX90. בסיס הגלגלים של הזיקר והסמארט זהה (275 ס"מ), אך ה-X יהיה ארוך ב-18 ס"מ (445 ס"מ), רחב בכס"מ וחצי (183.6 ס"מ) ונמוך יותר ב-6.4 ס"מ (152.7 ס"מ) - מימדים שמציבים אותו כמתחרה של דגמים כמו אודי Q4 ומרצדס EQA.
מה עוד צריך לדעת: כדי לפצות על הסנטימטרים החסרים לגובה ולהעניק ל-X מראה של רכב פנאי, הגביהה היצרנית הסינית את קו המותניים של הדגם והוסיפה גם קשתות בתי גלגלים וחצאיות צד בצבע שחור לצד פגושים שחורים. יש גם יחידות תאורה בעיצוב מינימליסטי ודלתות עם כפתורי מגע קטנים על גבי קורה B במקום ידיות פתיחה רגילות.
בזיקר מבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-4 שניות" - כך שסביר להניח שה-X יצויד, לפחות בגרסתו הבכירה, ביחידת ההנעה של הסמארט #1 בגרסת בראבוס הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 428 כ"ס עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. גרסאות צנועות יותר עשויות להסתפק במנוע אחורי בודד בהספק של 272 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: בג'ילי סימנו לעצמם מטרות ברורות, והם מממשים אותן בזו אחר זו. אחרי שהציבו את וולוו בחזית מותגי היוקרה ואחרי שהחדירו את לינק אנד קו במידה מסוימת של הצלחה אל השוק האירופי, השלב הבא הוא הסתערות חשמלית על שוק היוקרה באמצעות תת המותג זיקר. וכאשר השותפה מובילאיי מבטיחה להציג מערכות אוטונומיות בתוך כשנתיים על בסיס דגמי היצרנית, נראה שמותגי היוקרה מגרמניה צריכים לשמור על עירנות.