בזמן שהציבור נאבק ביוקר המחיה הגובר, בין השאר בגלל הזינוק במחירי הדלק, המדינה מתכננת להכביד עוד יותר את העול על הנהגים, כאשר ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה העבירה לאישור השרים אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי בקשה לייקר את תעריפי מכוני הרישוי ב-ב-17%-27%.
2 צפייה בגלריה
מכון רישוי
מכון רישוי
מכון רישוי
(צילום: מוחמד שינאווי)
עם זאת, אחרי הביקורת החריפה על ההתייקרות הצפויה במחירי הלחם בפיקוח, השרים הרלוונטיים שאמורים לחתום על הצו החדש כדי שייכנס לתוקפו, לא ממהרים לאמץ את ההמלצות.
שר האוצר אביגדור ליברמן מסר ל-ynet כי לא יחתום על הצו. מלשכת מרב מיכאלי נמסר כי "כשיגיע לשולחן השרה, היא תבחן אותו בכובד ראש ובהתחשב בצורך המשמעותי שלא להעלות מחירים לציבור הישראלי". בסביבת מיכאלי העריכו כי השרה לא תחתום על הצו גם היא.
הוועדה המליצה לייקר את מחיר מבחן הרישוי השנתי במכון לרכב פרטי מ-96 ל-112.4 שקל ואת מחיר המבחן החוזר במקרה של כשלון מ-19 ל-26 שקלים. מחירו של מבחן רישוי למשאיות מעל 8 טון ואוטובוסים יתייקר מ-141 ל-175.9 שקל.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי
אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי
אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי. יחתמו?
(צילום: רפי קוץ)
מחירן של שורת פעולות כמו שינוי מידת צמיג שפופולרית בקרב נהגי רכבי 4x4, בדיקת הסרת וו גרירה, הסרת כננת ושינוי צבע, יתייקרו מ-25 שקלים ל-39.6 שקל. אישור על החלפת מנוע יתייקר מ-30 ל-39.6 שקלים.
עם זאת בוועדת המחירים ממליצים לאשר גם מספר הוזלות מזעריות בכל הקשור לרכב חשמלי, משום שמבחן הרישוי שלו קצר יותר בהיעדר צורך בבדיקת זיהום אוויר. כך למשל יוזל מבחן הרישוי לרכב חשמלי פרטי ב-1.3%, מ-96 שקל ל-94.7 שקל.