ועדת הכספים האריכה היום (שני) את הוראת השעה הקובעת הטבת המס לרכב היברידי והיברידי-נטען (פלאג אין), ולא תפחית בגובה ההטבה למרות בקשת רשות המיסים. עוד נקבע בוועדה כי ההטבות יוארכו עד תום שנת 2025, במקום תום 2023 בנוסח המקורי. בנוסף, הפחתת סכום הזקיפה של שווי השימוש ברכב חשמלי מלא תוגדל ב-200 שקלים ותעמוד מעתה על 1,200 שקלים. ברכב היברידי והיברידי-נטען תיוותר הפחתה של 500 ו-1,000 שקלים בהתאמה.
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה מהירה
עמדת טעינה מהירה
עמדת טעינה מהירה
(סיון וינטר)
בנוסף אושרה הארכת הוראת השעה לעניין שיעור המס לרכב צמוד עד לשנת 2025. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "הוראת שעה קצרה משפיעה על השוק כולו. אם הרצון הוא לעודד שימוש ברכבים ירוקים יותר, אין סיבה שנפגע במוטיבציה לעשות שימוש ברכבים האלה".
יש להזכיר כי ב-2015 הותקנו בהוראת שעה תקנות שווי שימוש ברכב שמפחיתות את סכום הזקיפה ברכב בעל הנעה שאינה רק בנזין או דיזל - היברידי (בנזין או דיזל בתוספת סוללה ומנוע חשמלי קטן, היברידי-נטען (בדומה להיברידי, רק עם סוללה ומנוע חשמלי גדולים יותר הניתנים להטענה גם מרשת החשמל) ורכב חשמלי מלא.
רשות המסים הציגה היום לוועדת הכספים תקנות בהן ביקש האוצר לעדכן את שיעור ההפחתה לשנים 2022 ו-2023 באופן הבא: הגדלת סכום ההפחתה ל-1,200 שקלים לרכב חשמלי, הקטנת סכום ההפחתה ל-400 ו-900 שקלים לרכב היברידי והיברידי-נטען בהתאמה. בין הסיבות להקטנת ההטבה לטענת הרשות: צמצום הפער בעלויות התחזוקה מול רכב רגיל, על רקע הירידה בעלויות הרכישה של רכבים פחות מזהמים, והאפשרות להטעין רכב חשמלי ורכב היברידי-נטען מעמדה ביתית.
להצעה זו התנגד יו"ר הוועדה קושניר, שאמר כי "מצד אחד אנחנו מנסים לעודד מעבר לאנרגיה ירוקה, מצד שני כל פעם מזעזעים את השוק עם שינוי של כל מיני קריטריונים. לכן אני מבקש שהשווי שימוש להיברידי והיברידי-נטען יישאר, ובנוסף אבקש להאריך עד תום שנת 2025 את הוראת השעה כדי לתת ודאות לשוק. המשמעות של הוראת שעה עבור חברות הליסינג וחברות אחרות, היא שהן שוב באי ודאות וזה משפיע על השוק כולו. אין סיבה שנפגע במוטיבציה לעשות שימוש ברכבים האלה ואני חושב שאני מבטא פה את עמדת כל חברי הכנסת".