בקצרה:
  • הנסי שוב משדרגת את פורד ראפטור
  • הספק המנוע V8 עלה לכ-1,000 כ"ס
  • ייצור סדרתי יחל בשנה הבאה
שוב הרד נק השתגע: הנסי היא אחת מסדנאות השיפורים המפורסמת בעולם, המוכרת בעיקר בזכות השבחת ביצועים למנועי בנזין מפלצתיים של מכוניות ספורט וטנדרים אמריקנים. כעת חושפת הסדנה הטקסנית את הוולוסי ראפטור 1000, גרסת משודרגת לטנדר הקיצוני ממילא, פורד F150 ראפטור R.
ג'ון הנסי, המייסד והבעלים של הסדנה המפורסמת, אמר כי "הוולוסי ראפטור הוא טנדר הביצועים הפופולרי ביותר בעולם, אותו ייצרנו באלפי יחידות שנמכרו ברחבי הגלובוס. הוולוסי ראפטור 1000 החדש מעלה באופן דרמטי את רף הביצועים, ומסיף לחוויית הנהיגה את הצליל הייחודי של מגדש על ומנוע V8".
כמו פרארי, רק לשטח: כבסיס משמש כאמור הראפטור R, עם מנוע V8 של פורד המכונה "פרדטור" שמקבל מגדש על בקיבולת גדולה יותר (3.8 ליטר לעומת 2.65). התפוקה המשוערת עומדת על כ-1,000 כ"ס, כ-300 כ"ס יותר מהראפטור R והספק דומה לפרארי SF90, המכונית החזקה והמהירה ביותר של היצרנית האיטלקית. נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל בהתחשב בתוספת הכוח הזינוק ל-100 קמ"ש צפויה לארוך כ-3.5 שניות, מה שיהפוך אותו לאחד הטנדרים המהירים על הכביש.
המנוע מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולתיבת העברה עם הנעה כפולה (אחורית עם העברת כוח לפנים לפי הצורך לכביש רטוב, חלוקה שווה לשטח) והילוך כוח. כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש בולמי זעזועים אדפטיביים של פוקס ("3.1) וצמיגי שטח אגרסיביים (BFGoodrich AT) במידה "37, אבל כאן הם מולבשים על חישוקים ייחודיים. שינויים ויזואליים נוספים כוללים מדבקות עם שם הדגם בפרופיל ומלפנים הותקן פגוש ייעודי עם יחידות תאורת לד.
מה אנחנו חושבים: האמריקנים בכלל ואלה שגרים בטקסס בפרט, אוהבים את הכול ובגדול, גם אם אין בכך שום היגיון, והטנדר החדש של הנסי הוא דוגמה טובה לכך. הרי אין באמת כל הצדקה לשפר את הביצועים המשודרגים ממילא של הראפטור R הרגיל. מצד שני, כל דבר הקשור בחשק הוא לרוב נטול כל היגיון, והוולוסי ראפטור 1000 הוא לטעמנו אחד הטנדרים הנחשקים ביותר כיום. לפחות עד שהנסי תציג לו גרסת 6X6 עם עוד יותר כוח.