דו"ח איגוד יבואני הרכב שמתפרסם היום חושף כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו על כבישי ישראל 248,900 אלף מכוניות חדשות, כמעט 70 אלף מכוניות יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי צוקרמן)
למרות משבר השבבים המביא לבעיות אספקה חמורות אצל יבואניות הרכב, מדובר במספר שיא של מכוניות חדשות שעולות על הכביש בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כ-3,800 יותר מאשר בסיכום מסירות התקופה המקבילה ב-2016 - שנת שיא במכירת רכב חדש בישראל - שהסתיימה עם כ-287 אלף מכוניות חדשות.
הסדר בטבלה נותר החודש כמעט ללא שינויים, למעט סיאט ומיצובישי שהחליפו מקומות. היצרנית היפנית עלתה מדרגה אחת למקום השישי ומובילה על המותג הספרדי עם 22 מכוניות בלבד. שווה להזכיר כי מיצובישי היא היחידה בעשירייה הראשונה שרואה השנה ירידה (ב-5%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בכל שוק הרכב, רק המותגים דאצ'יה, קרייזלר, אינפיניטי ויגואר ירדו במכירות בהשוואה לאשתקד.
טסלה העלתה על הכביש בספטמבר רק 239 מכוניות חדשות, אך עדיין מסיימת את תשעת החודשים הראשונים עם 4,707 מדגם יחיד, מודל 3. אלו ממקמים אותה לא רק כחשמלית הנמכרת ביותר ובפער אדיר על המקום השני (MG ZS EV עם 1,881 יחידות), אלא גם מכניסים אותה למקום התשיעי ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר השנה.
בקרב מותגי היוקרה, אודי (3,624) עדיין לפני מרצדס (3,332). ב.מ.וו (3,200) רק שלישית ובפער קטן, אבל עם אחוזי צמיחה גבוהים יותר של כ-70% לעומת כ-20% למתחרותיה הגרמניות. וולוו (1,836) ולקסוס (1,550) סוגרות את החמישייה המובילה בקטגוריה.
טויוטה קורולה (12,953) שומרת על מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר לפני יונדאי איוניק (10,922). דגמי קיה הוותיקים שומרים על המקום השלישי והרביעי עם פיקנטו (8,389) וספורטאז' (6,642) בהתאמה, בעוד שסקודה אוקטביה (6,280) סוגרת את החמישייה המובילה.
עשרת הדגמים הנמכרים בישראל בתשעת החודשים הראשונים של 2021:
  1. טויוטה קורולה - 12,953
  2. יונדאי איוניק - 10,922
  3. קיה פיקנטו - 8,389
  4. קיה ספורטאז' - 6,642
  5. סקודה אוקטביה - 6,280
  6. קיה נירו - 6,176
  7. יונדאי איי 20 - 5,941
  8. טויוטה ראב4 - 5,595
  9. יונדאי איי 10 - 5,485
  10. טסלה מודל 3 - 4,706