בקצרה:
  • פולקסווגן אמארוק החדש מבוסס על פלטפורמת פורד
  • ביצועים דומים לדור היוצא, אבזור משופר
  • רוצים צבע שאינו לבן? שלמו אלפי שקלים
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
צפירת הרגעה בטויוטה: יבואנית פולקסווגן החלה לשווק בישראל את הטנדר אמארוק בגרסתו החדשה, דור שני למי שהבטיח לאיים על מעמדו הבכיר של טויוטה היילקס. אלא שביבואנית מודיעים היום (א') כי תג המחיר שלו מתחיל ב-360 אלף שקלים (ומגיע ל-400 אלף שקלים), ומבטיחים בכך פוטנציאל מכירות שספק אם יטריד את המתחרים. נזכיר כי זו התייקרות של עשרות אחוזים ו-100 אלף שקלים, פער של 42 עד 150 אלף שקלים מטויוטה היילקס ואיסוזו די מקס בהתאם לגרסה ומחיר לצבע לבן בלבד. צבע אחר יעלה לכם עוד 5,000 שקלים.
האמארוק החדש מבוסס על פורד ריינג'ר כחלק משיתוף פעולה בין שני הקונצרנים, במסגרתו פולקסווגן מעניקה לפורד את הקאדי כבסיס לטורנאו, ואילו פורד - בנוסף לטנדר - מעניקה את פלטפורמת הטרנזיט כבסיס לטרנספורטר הבא.
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לאמרוק היוצא, החדש גדול משמעותית. הוא ארוך ב-9.5 ס"מ (535 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-17 ס"מ (327 ס"מ). בכך הוא מבטיח מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים מאחור. כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה וקשיחה יותר המאפשרת כושר העמסה (1,160 ק"ג) וגרירה (3.5 טון) משופרים. תצורת המתלים נותרה דומה - סרן חי וקפיצי עלים מאחור, עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים.
על אף שבעולם משווק האמארוק עם מספר מנועי ארבעה צילינדרים, שעשויים היו לאפשר את שיווקו כאן במחיר קרוב יותר למתחריו, בצ'מפיון היבואנית בחרו רק במנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים עם 240 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית, וכן תוצע הנעה כפולה אוטומטית לכביש רטוב או מושלג, עם העברת כוח לפנים על פי הצורך, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית.
3 צפייה בגלריה
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
פולקסווגן אמרוק
מפרט האבזור בגרסת הכניסה ("סטייל") כולל בין היתר מסך מגע מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי (שניהם בגודל "12), תאורת לד ראשית, וו גרירה מקורי נשלף, מיגון תחתון למנוע, לתיבת ההעברה ולמיכל הדלק, מצלמות היקפיות, חימום וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים וטעינה אלחוטית לסלולארי. הגרסה הבכירה (400 אלף שקלים) מוסיפה בין היתר חישוקי "20 וריפודי עור. מפרט הבטיחות כולל בשתי הגרסאות תשע כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן אמארוק החדש, כפי שהתרשמנו ממנו גם בנהיגת הבכורה, עבר שיפור לא מבוטל בהשוואה לקודמו. אלא שגם טנדר מצוין יתקשה להימכר כאן במחירים שכאלו. ודאי כאשר המתחרים הם דגמים ותיקים ובעלי מוניטין כמו טויוטה היילקס או איסוזו די מקס. לקוחות שמחפשים את האבזור העשיר והביצועים שמציע האמארוק מוצאים בדרך כלל את הפתרונות בטנדרים אמריקאיים כבדים שגם נהנים מהטבות מס מפליגות. ואלה לא חדשות טובות עבור נציגי המכירות של הדגם.