בקצרה:
  • מותג הרכב החדש Aito ישווק בינתיים רק בסין
  • חדירה לאירופה צפויה לקראת תחילת 2023
  • דגם היברידי ראשון מבוסס על Seres SF5 שיגיע אלינו
שיתוף הפעולה הסיני בין יצרנית הרכב Seres לענקית הטכנולוגיה וואווי, שתיהן משווקות את מוצריהן גם בישראל, הביא לעולם מותג רכב חדש בשם Aito, המסמל Adding Intelligence To Auto. לדגם החדש, העונה לשם - רב המשמעות בעולם המוטורי - M5, יש בסיס מוכר יחסית מבית סרס, ה-SF5 שצפוי להגיע ארצה בקרוב.
מבחוץ הוא נראה כעוד רכב פנאי גנרי, ועם מעט דימיון והיכרות עם עולם הרכב ניתן לזהות בו מספר גדול של דגמי יצרניות אחרות. במילים פשוטות, מקורי הוא לא. באופן טבעי, גם תא הנוסעים וסביבת הנהג שונים במטרה לבדל אותו עד כמה שניתן. בעוד חודשים ספורים יעלו מכוניות ראשונות על כבישי סין, כשנה לאחר מכן צפוי כבר דגם נוסף של המותג וכנראה תחילת ייצוא למערב.
מסך מידע גדול ("15.6) מוצב על גבי הקונסולה הקדמית ומונע על-ידי מערכת הפעלה מבית וואווי כמובן (Harmony OS), בעוד שמאחורי ההגה מוצב מסך מחוונים דיגיטלי בגודל "10.4. מצלמה המותקנת על קורה A בצד הנהג תזהה את פני היושב מאחורי ההגה ותתאים את המערכות השונות להעדפותיו.
הוא ארוך מה-SF5 בשבעה ס"מ (477 ס"מ בסך הכל) אך נשען על בסיס גלגלים של 288 ס"מ, בדומה לדגם עליו הוא מבוסס. על ההנעה יופקדו יחידות חשמליות עם מנוע בעירה פנימית שישמש כגנרטור ליצירת חשמל והארכת טווח עבור סוללת 40 קילוואט-שעה. עם נפח של 1.5 ליטר, מגדש טורבו והספק מרבי צנוע יחסית של 125 כ"ס.
יהיו גרסאות הנעה אחורית או כפולה. מנוע חשמלי עם 204 כ"ס יניע את הגלגלים האחוריים בלבד, או יעזר במנוע עם 224 כ"ס שיניע את הקדמיים עם הספק מרבי משוקלל של 428 כ"ס. גרסת ביצועים של הדגם תשחרר 496 כ"ס מאוד מרשימים. יש להזכיר כי ה-SF5 הצפוי להגיע ארצה ממוצב כרכב פנאי עם ביצועים ספורטיביים, ויכוון לקהל רוכשי טסלה מודל Y - כנראה גם מבחינת תג-מחיר.
SERES היא חברת-בת של קונצרן התעשייה צ'ונג'ינג-סוקון ונוסדה לפני כשש שנים בשם SF Motors. הנהלתה ממוקמת כעת בסנטה קלרה, קליפורניה, ארה"ב. רק לפני כארבע שנים קיבלה הייתר לייצור רכב חשמלי בסין, אך כבר באותה שנה רכשה פס ייצור במישווקה, אינדיאנה, שם יוצר בעבר ההאמר של AM General, ולאחר מכן גם מרצדס R קלאס. יש לסרס לא פחות משבעה מרכזי מחקר ופיתוח רכב חשמלי במדינות שונות, לרבות בארה"ב וביפן.