בקצרה:
  • סקודה תציע את האניאק גם במרכב כמו קופה מעוצב
  • עם מערכת מצברים ומנועים דומים לגרסה הרגילה
  • חשיפה רשמית בסוף ינואר, שיווק מקומי צפוי לסוף השנה
עכשיו גם יפה: עיצוב מעולם לא היה חלק מנקודות החוזקה של סקודה. גם עם האניאק, חשמלי ייעודי ראשון למותג, שאימץ מראה שגרתי שאינו משתמש בחירות עיצובית שמאפשרת מכונית חשמלית על בסיס פלטפורמה ייעודית (MEB). דווקא הקונספט הראשוני לאניאק, שהוצג כויז'ן iV בתערוכת שנגחאי 2017, היה מרשים הרבה יותר מבחינה זו, ונראה כי סקודה תאמץ את המראה הייחודי עם גרסת כמו-קופה. בינתיים ניתן לראות אותו רק כאיור, בעוד שבועות ספורים יוצג הרכב הסדרתי.
עוד טווח: ההבדלים העיצוביים מתמקדים בעיקר בחלק אחורי שצונח מטה ומעניק לסקודה מראה מסוגנן לא שכיח, על הדרך גם עם מקדם גרר נמוך יותר. טווח הנסיעה של גרסת ההנעה האחורית עם מצברים גדולים עומד על 535 ק"מ, 15 ק"מ יותר מאניאק רגיל.
סביבת הנהג צפויה להיות דומה בשניים, עם לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("5.3), תצוגת נתונים עלית, מסך מגע ענק ("13) וחומרי דיפון וריפוד ידידותיים לסביבה. חלון שמש גדול יהיה ציוד תקני. היצע מערכות הבטיחות יהיה דומה לאניאק הרגיל לרבות בלימה אוטנומית (גם לתנועה חוצה), שמירה על נתיב (גם במהירויות נמוכות), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה עוד צריך לדעת: המידות דומות לאניאק הרגיל, עוד כחצי ס"מ (465.5 ס"מ) לאורך אבל רוחב (188 ס"מ), גובה (161.5 ס"מ) ובסיס גלגלים (276.5 ס"מ) זהים - בעוד תא המטען קטן ב-15 ליטר (570 ליטר). גם מערכות ההנעה יגיעו מהדגם הרגיל. מנוע אחורי בשתי רמות הספק 180 או 204 כ"ס, או עם מנוע נוסף המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, 265 כ"ס בסך הכל והנעה כפולה.
גרסת הבסיס החלשה בהיצע מצוידת במצברי 62 קוט"ש, השתיים החזקות יותר עם מצברי 82 קוט"ש, עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC למצברים הקטנים, 125DC לגדולים) ו-80% סוללה בתוך כחצי שעה.
מה אנחנו חושבים: האניאק הוא רכב חשמלי משובח, המשלב את כל היתרונות המסורתיים של היצרנית הצ'כית. אך אחת מנקודות התורפה שלו היא מראה שגרתי מדי, כזה שפחות מתאים לחלק ניכר מלקוחות רכב חשמלי המעוניינים בהופעה בולטת. אז נכון שצריך לראות אותו במציאות וגם לנהוג בו, אבל האיור מבטיח מראה מיוחד, בו עדיין לא נתקלנו בסקודה. ואנחנו סקרנים.