בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה, במסגרתו יקבלו כ-17 אלף לקוחות שרכשו בעבר מכוניות שברולט מהדגמים קרוז, קפטיבה, אורלנדו וסוניק, טיפול תקופתי מורחב בשווי של כ-800 שקל. הסדר הפשרה שאושר על-ידי השופטת יסכה רוטנברג, הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה ב-2017 ביחס לדגמים האמורים. בבקשת האישור נטען באמצעות עורכי הדין אורלי בן עמי ודוד מזרחי, כי תיבת ההילוכים בה מצוידים כלי הרכב (GF6) סובלת מפגם בייצור ו-או בתכנון.
המשיבות לבקשה, יבואנית שברולט לישראל חברת UMI וקונצרן הרכב המייצר את המותג GM, טענו כי הנזקים הנטענים לא הוכחו, וכי לא היה מקום או צורך בהגשת בקשת האישור. זאת, מאחר ועוד בשנת 2016, טרם הגשת בקשת האישור וללא קשר אליה, הן נקטו בפעולות מעל ומעבר לנדרש על פי דין, ופעלו למתן פתרון ראוי וצודק לבעלי כלי הרכב תוך השקעת כספים רבים.
בתגובת החברות צוין כי הן החלו לשווק את כלי הרכב במחצית השנייה של שנת 2009 . כחלוף מספר שנים שבהן כלי הרכב נמכרו בישראל ובעולם, זיהתה היצרנית כי בתיבת ההילוכים מתעוררות תקלות בשכיחות גבוהה מהרגיל שאינן מהוות תקלת בטיחות סדרתית. בנסיבות אלו, אף שברוב כלי הרכב לא התעוררו תקלות, ואף שהתקלות שהתגלו התרחשו בתקופת האחריות המקורית של כלי הרכב, החליטה היצרנית במהלך גלובאלי להאריך את האחריות לתיבת ההילוכים ל-5 שנים או עד 150 אלף קילומטר, המוקדם מהשניים.
עוד נטען כי מדובר בהחלטה מרחיקת לכת ובעלת עלויות גבוהות, שכן כתוצאה ממנה, בעלי כלי הרכב שבהם התגלו התקלות אינם נושאים בעלויות התיקון בתקופת האחריות המורחבת. החברות טענו בנוסף כי הודיעו שמי שנשא בעצמו בעלות תיקון בתקופת האחריות המורחבת, יקבל החזר כספי מלא ובמזומן.
לאחר הליך גישור הגיעו הצדדיים להסדר פשרה ובו נקבע כי הוא רלוונטי ל"כל מי שבמועד הקובע רשום כבעלים של כלי רכב מתוצרת שברולט קוריאה, מדגמי 'קפטיבה', 'קרוז', 'אורלנדו', ו'סוניק' משנות הייצור 2010-2013 שהותקנה בהם תיבת הילוכים מסוג GF6 ששווקו ונמכרו בישראל על ידי UMI".
אשר להרחבת האחריות, ההסדר מאמץ את האחריות המורחבת אותה החברות החליטו להעניק טרם הגשת בקשת האישור. עוד הוסכם כי כול חבר קבוצה יקבל מהחברות בדיוור ישיר שובר לביצוע טיפול תקופתי מורחב לרכב בשווי של כ-800 שקל. השוברים ניתנים לשימוש במרכזי השירות של UMI ותקפים לשנתיים. UMI תבצע דיוור ישיר לחברי הקבוצה הזכאים.