יום של שיבושים בקו החשמלי החדש בין ירושלים ותל אביב. 10 ימים בלבד לאחר שנפתח מקטע נוסף בקו החשמלי שחיבר סוף סוף ובאיחור של שנים רבות את ירושלים ותל אביב דרך נתב"ג, בוטלו הבוקר לא פחות מארבע רכבות בשעות הבוקר. המשמעות - נוסעים שעלו על הרכבת בירושלים בתקווה להגיע לתל אביב, נאלצו לרדת בנתב"ג. נוסעים שביקשו להשתמש בקו החדש מתחנת ההגנה (האחרונה בינתיים של הקו) לירושלים, לא יכלו לעשות זת שכן הרכבות החדשות החלו וסיימו את פעולתן בנתב"ג.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ רכבת ישראל)
יש להזכיר כי הקו שנפתח תוך מתקפה יח"צנית תקשורתית מסיבית במוצאי שבת ה-20 בדצמבר, באיחור של יותר מעשור, אמור לאפשר נסיעה מהירה בין שתי הערים תוך 32 דקות - בניגוד ל-28 הדקות המובטחות בעבר. אותו קו סבל במהלך תקופת פעילות ארוכה תקלות קשות על בסיס יומי מאז הושק בין ירושלים לתחנת נתב"ג, אך ברכבת טענו כי הוא מצוי עדיין בשלבי הרצה ולכן השיבושים מקובלים. עם זאת, היו מי שטענו כי פתיחתו היית מוקדמת מדי ונועדה לשרת צרכים פוליטיים, בעיקר של שר התחבורה היוצא, ישראל כץ.
כעת נראה כי גם במירוץ להשיק את הקו המובטח בין הבירה לתל אביב עוד השנה, יתכן והתבצעו פעולות נמהרות מדי. קו הדגל של הרכבת סבל במהלך הימים מאז הושק ממספר גדול במיוחד של עיכובים, אשר הגיעו לשיאם הבוקר עם ביטול מספר רב של רכבות בקטע בין נתב"ג לתל אביב ההגנה. ברכבת אומרים כי הסיבה לעיכובים הינה רכבת פרברית שנעה בין רחובות לבנימינה ונתקעה בתחנת בהגנה. הרכבת התקועה נגררה לפי הרכבת למוסך בלוד אך העומס שנוצר נמשך זמן רב והשפיע על תנועת קווים נוספים.
מרכבת ישראל נמסר: "בשל עיכוב של רכבת פרברית בקו נפרד, בתחנת ת"א ההגנה, שונה מסלולן של ארבע רכבות בקו לירושלים, והן התחילו וסיימו את נסיעתן בנתב"ג".