ללא ניסים. ישיבה בין ועד עובדי הרכבת להנהלה החדשה התפוצצה ויו"ר הוועד, גילה אדרעי, רותחת. כל זאת יממה לאחר פתיחתו הרשמית - ובאיחור בן 11 שנים - של הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב. כעת נראה כי בערב נר ראשון של חנוכה, המשא ומתן בין ועד עובדי רכבת ישראל וההנהלה ניצב בפני ירידה מהפסים.
במכתב חריף שהפיצה היום (א׳) אדרעי, היא חולקת עם עובדי הרכבת את האירועים האחרונים מפגישות המשא ומתן. ״לצערי, הדברים שתקראו אינם עולים בקנה אחד עם רוח החג״, כותבת אדרעי בראשית דבריה.

בהמשך מתארת אדרעי את שאירע לטענתה בישיבת המשא ומתן הבוקר. ״הגענו לישיבה בהתאם להוראות בית הדין, כבר בפתח הישיבה המנכ״ל (מיכאל מייקסנר) פנה אליי ואמר בצעקות ׳אני לא רוצה לראות אותך במשרד שלי׳. וכאילו לא די בכך הוא הוסיף לקרוא לי ׳קישתא, כאילו אני חיה ולא אדם-אישה-יו״ר ועד נבחרת שמייצגת 4,000 עובדים ועובדות ופוצץ את הישיבה״. בהמשך המכתב כותבת אדרעי כי המנכ״ל עשה הכל בכדי לפוצץ את הישיבה.
1 צפייה בגלריה
גילה אדרעי על השבתת תנועת הרכבות
גילה אדרעי על השבתת תנועת הרכבות
גילה אדרעי - צעקות ופיצוץ ישיבה
(צילום: ערן יופי כהן )
בהמשך מונה אדרעי את סך הפגיעות בעובדים ומוסיפה כי גם הנוסעים נפגעים. ״מתקבלות החלטות שמשמעותן גם פגיעה בבטיחות הנוסעים״ היא כותבת לעובדיה, ומציינת 31 קטרים שלא עברו בדיקה תקופתית, תוך שהיא קובעת ש״החלטה זו מסכנת את העובדים והנוסעים״.
בהמשך המכתב קובעת אדרעי כי מאז אפריל 2018 העובדים לא נוקטים בעיצומים וכי ההנהלה היא זו שפעם אחר פעם פוגעת בהם. ״גם במצב הדברים הזה בוחרת ההנהלה לפגוע בעובדים וזאת למרות שעובדי הרכבת עושים ימים ולילות כדי לעמוד במשימות המורכבות הכרוכות בקו החשמלי החדש בנוסף לעומס הנוסעים בשאר הקווים״.
אדרעי מסיימת את מכתבה בכך שהיא טוענת כי דברים שבעבר קיבלו העובדים כעת הפכו לחלק מהמשא ומתן. ״ערב חג החנוכה התחושות שלנו קשות מאוד ואנו תקווה שנצליח, ברוח החג, להאיר את המקומות החשוכים שקיימים היום ברכבת״.
מרכבת ישראל נמסר כי: צר לנו כי ביום בו הגיעו עובדי הרכבת להישג היסטורי של הפעלת קו מהיר רציף ומתקדם בין ירושלים לתל אביב, ממשיך ועד הרכבת להפריע ולשבש את עבודת החברה על ידי חזרה להשבתות לא חוקיות וצעדים ארגוניים בניגוד להחלטת בית הדין. הנהלת הרכבת פנתה לביה"ד בבקשה דחופה להורות לגב' גילה אדרעי להפסיק את פעולותיה הלא חוקיות, הפוגעות בעובדי הרכבת ונוסעיה.
בוועד עובדי הרכבת נמנעו מלהגיב.