הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל בנסיעת מבחן ראשונה: לצד ההתקדמות בפרויקט החישמול אל תחנות תל אביב השלום וסבידור וכן אל התוואי הצפוני יותר, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת בפרויקט - נסיעת מבחן ראשונה של רכבות חשמליות חדשות במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה. בשלב ראשון צפויים להגיע ארצה - באופן הדרגתי - כ-24 קרונות, עד סוף 2020. לפי תכניות הרכבת, קרונות אלה יחלו לפעול ב-2021 לאחר התאמות שונות וניסויים.
2 צפייה בגלריה
רכבת
רכבת
רכבת
(רכבת ישראל)
בסך הכל עשויה רכבת ישראל לרכוש עד 330 קרונועים חשמליים במהלך העשור הקרוב, לפי המכרז הקיים. יש להזכיר כי קרונועים חשמליים מונעים עצמאית - בדומה לקרונועי הדיזל הקיימים - ומאפשרים יצירת מערכי-רכבת הכוללים ארבעה עד שישה קרונועים, או אף יותר מכך, עד 14 קרונועים מחוברים. לכל קרונוע יחידת הנעה חשמלית בהספק של כ-8,000 כ"ס (כ-6,000 קילוואט) ולדברי רכבת ישראל "משולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת". כל קרון דו-קומתי מכיל 126 או 133 מקומות ישיבה בהתאם לתכנון הפנימי והייעוד. בקצה המערכים יותקן קרון חד-קומתי (בו יהיה גם נהג) ובו 66 או 80 מקומות ישיבה, בהתאם לתצורה הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
רכבת
רכבת
רכבת
(רכבת ישראל)
עוד אומרים ברכבת כי בקרונועים אלה ניתן לדעת את משקל הנוסעים בקרון ולהמנע כך מבעיות הפוגעות לעיתים בתנועת הרכבות המוכרות. בקרון עצמו תותקן מערכת מידע מתקדמת לנוסע הנשענת על דיווחי פיקוד הרכבות הארצי ו-GPS, אשר תאפשר לזהות את המיקום המדויק והתחנות בדרך. הקרונועים החדשים מתוכננים לפעול בקו המהיר לירושלים בו מתבצעות כעת נסיעות עם קרונות רגילים המחוברים לקטר חשמלי, כמו-גם בקווים נוספים שצפויים לעבור בהדרגה הסבה לחשמל.