שרת התחבורה הנכנסת, מרב מיכאלי, הבטיחה אמש בסרטון מחויך להעלות את טמפרטורת המזגן בקרונות הרכבת, "המקפיאים" לדבריה את הנוסעות. "גם לי קר נורא ברכבת, האמת שקר לי במזגן תמיד. כי ככה זה, לבנות יותר קר מאשר לבנים במזגן, זה ידוע. והעולם קצת מתנהל לפי הבנים אז גם הטמפרטורות של המזגן, לפי הבנים. אז אני אבדוק אם אנחנו יכולות לסדר את המזגן ברכבת כך שלבנות לא יהיה קר ולבנים לא יהיה חם. אני על זה", אמרה. שלא במפתיע, לא כל אחד ואחת מסכימים עימה. למשל מגישת אולפן ynet, אלכסנדרה לוקש.
"בוא נתחיל מהבעיה עם לכנות נשים 'בנות'. דבר שני, לי דווקא חם. מי קבע שלנשים באופן קולקטיבי יותר קר ולגברים יותר חם?", אמרה לוקש. מישהי כתבה משהו בטוויטר ושרת התחבורה שרק נכנסה לתפקיד, עם הרבה אתגרים על סדר היום, רצה לטפל במזגן ברכבות. אז אולי נכתוב לה שאי-אפשר להשתמש ברכבת בימי שישי ומוצאי שבת, אולי נפנה אליה ונזכיר שרכבות מסיימות את פעילותן בשעות ערב מוקדמות, שיש הרבה תקלות? קר לנשים ברכבת? הן יכולות לעטות עליהן סוודר.
"חוץ מזה, בקיץ ישראלי עם 35 מעלות, ברגע שהמזגן יעבור לטמפרטורות גבוהות וכולנו נרגיש את הזיעה, נתגעגע למזגן המקפיא ברכבת. וטיפ מאיתנו, אם בקרון אחד יש מזגן חזק, כנראה שבקרון לידו יש מזגן פחות מקפיא.
"אני לא רואה באמירה של שרת התחבורה משהו מבדח וקליל. מבקשים שנעניק לממשלה ימי חסד, אבל הם כבר לא באופוזיציה, יש להם תפקיד חשוב. כדאי שמיכאלי תעסוק יותר בסוגיות החשובות של פעילות הרכבת, ופחות בלייקים ובטוויטים".