תכננתם לתפוס מונית ביום ב' הקרוב (30.12)? מצאו לכם אלטרנטיבה. ל-ynet נודע כי נהגי המוניות ישבתו בתחילת השבוע הבא במחאה על שינוי שיטת חישוב תעריפי המונה, הצפויה לדבריהם לפגוע ולהפחית מהכנסתם בשיעור של עד כ-30%. בישיבת חירום של ההנהלה המורחבת של איגוד נהגי המוניות הארצי שנערכה אמש, בהשתתפות מנהלי כ-50 תחנות מוניות מכל רחבי הארץ המייצגים למעלה מ-6,000 נהגים (כמחצית מכלל נהגי המוניות בארץ), הוחלט כי נהגי המוניות ישבתו במשך שלושה ימים, לא יענו לטלפונים וייצאו לשיירות מחאה.
הנהגים מוחים על החובה להצטייד עד ה-1 בינואר 2020 במונה החדש, המבוסס על חישוב מחירים שונה מהיום. המונים ימשיכו לפעול כמקובל כיום בשני תעריפים, יום ולילה או שבת וחג, אבל חישוב שונה של מחיר הנסיעה אמור להערכת משרדי התחבורה והאוצר - שיזמו את המהלך - להוזיל את עלות הנסיעה הבין עירונית ב-6.7% ולייקר את הנסיעה בעיר ב-13%. אלא שלדברי נציגי הנהגים, הבטחות משרדי התחבורה והאוצר לא קוימו.
מבדיקות בשטח של נהגי המוניות שנערכו לאחרונה וכללו השוואה בין שיטת החישוב החדשה בתעריפי המונה לזו הנהוגה כעת, עולה כי יישום התעריפים החדשים תביא לידי ירידה של כ-30% בהכנסות בנסיעות בין עירוניות (לעומת הבטחות משרדי הממשלה ל-6.7%), ולעומת זאת נרשמה עלייה בתעריפי הנסיעה העירונית של כ-6% בלבד, לעומת הבטחה ל-13%). כתוצאה מכך, שכרם של הנהגים צפוי לדבריהם להיפגע בשיעור של כ-25%-30%.
יהודה בר -אור, יו״ר איגוד המוניות, אמר כי ״זהו מאבק של אין ברירה. לא ניתן יד לפגיעה אנושה בשכרם של נהגי המוניות, אנשים שנוהגים שעות ארוכות בכבישי ישראל ונאבקים לפרנס את משפחותיהם. שינוי התעריפים היה אמור להבטיח שכר הוגן לנהגי המוניות. אלא שבניגוד להבטחות הוא לא נבדק בשטח על-ידי משרדי הממשלה כפי שהובטח לנו.
"מבדיקות שערכנו בשטח עולה שהוא יפגע אנושות בפרנסתנו. אני מבקש וקורא למשרדי האוצר והתחבורה להקפיא את יישום השינויים, לכנס בהקדם את ועדת המחירים ולבחון יישום שינויים בתעריפי המונה בשיתוף פעולה מלא עם איגוד נהגי המוניות״.
במשרד האוצר בחרו שלא להתייחס לדברים