• שירות התחבורה הציבורית בהזמנה אישית באבל זוכה להצלחה רבה בגוש דן
  • כעת הוא מגיע גם לירושלים אבל עם שם שונה ומפעיל אחר: תיקתק של אגד
  • יפעל בין 06:00 ל-21:00 במחיר של 10-15 שקלים ועל-ידי 50 מיניבוסים
שירות ההסעות תיקתק, המקביל הירושלמי של באבל בגוש דן, יחל לפעול מחר בעיר הבירה באמצעות חברת אגד. בכך יוכלו גם תושבי ירושלים להשתמש במיניבוסים שיתופיים בהזמנה אישית, עם חישוב המסלול היעיל ביותר שמחבר בין תחנות האיסוף ליעדם. גם כאן יוזמן השירות באפליקציה - המבוססת על הטכנולוגיה של חברת via - שם יוזן היעד ובהתאם יודש לו המסלול השיתופי המהיר ביותר.
בשלב ראשון יופעל השירות באזורים מוגבלים בעיר ובהמשך הוא צפוי להגיע לכל חלקי העיר, עם 50 מיניבוסים בתחילה ועלות נסיעה של 10 עד 15 שקלים בהתאם לשעה. אזרחים ותיקים יזכו להנחה של 50% בעלות הנסיעה. השירות יפעל רק חמישה ימים בשבוע (לא בשישי ושבת) בין 6:00 ל-21:00.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה כי ״אני רואה את קידום התחבורה הציבורית החכמה והמזמינה כמשימה מרכזית של משרד התחבורה בראשותי. עם סיום ההשקה הראשונית של השירות נבחן את ביצועיו ונסיק את התובנות הנדרשות להמשך הפעלת השירות בירושלים ובערים נוספות״.
מה אנחנו חושבים: כל תוספת שירות לתחבורה הציבורית היא מבורכת. אולם חשוב שפרויקטים חדשניים ומבורכים כמו אלו לא יסיטו את תשומת הלב מהבעיות הגדולות של התחבורה הציבורית בישראל - מחסור חמור בכל הארץ בנת"צים ושבילי אופניים, רשת חכמה וגדולה יותר בשירות האוטובוסים "הרגילים", תשתיות ראויות למערכות הסעת המונים וכמובן רמת שירות נאותה.