מחר (יום ג') תפעל רכבת ישראל כרגיל, אך ללא נוסעים, כך נודע ל-ynet. ברכבת הסבירו במהלך תקופת הקורונה כי מערכים ריקים הופעלו מדי פעם במטרה "לשמור על כשירות", אך הפעם מדובר בהפעלה מלאה של כל המערכים בכל הקווים. עוד בתכניות החזרה לשגרה: הזמנת כרטיסים מראש ושינויים בקו החוף ובמסלול טבעת השרון.
רכבת ישראל תפעל מחר באופן מלא כבימי שגרה ובלו"ז העדכני, אך הקרונות יהיו ריקים מאדם. זאת במסגרת היערכות החברה לחזרה לשגרה שמועדה אינו ברור, בעקבות דחייתו החמישית של מועד פתיחתה. מועד הפעלת כל הרכבות נקבע בהתאם להודעת שרת התחבורה במוצאי שבת, ולפיה רכבות יחלו לפעול מיום רביעי כרגיל ועם נוסעים.
יש להזכיר כי במהלך השבועות האחרונים מאז הופסקה הסעת נוסעים ברכבת ישראל, התבצעו עבודות תשתית נרחבות. בנוסף לעבודות חישמול המסילות התבצעו גם עבודות תחזוקה שוטפות ובהן שידרוג מסילות, תחנות רכבת ורציפים. הפעלת כל המערך הרכבתי נועד כדי לבדוק כי המערכת תקינה לכל אורכה ובמטרה לצמצם תקלות תפעוליות המוכרות לנוסעי הרכבת כדבר שבשגרה, לרבות במערכת האיתות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shuttertock)
ל-ynet נודע כי נכון לשעה זו, תכנית ההפעלה-מחדש של הרכבת תכלול - לכל הפחות עד לתאריך ה-1 ביולי - את סגירת "מסילת טבעת השרון", כך שתחנות רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון (סוקולוב) וכפר סבא (נורדאו) לא יפעלו. בנוסף, תחנת נתב"ג תשאר סגורה ולא ברור עדיין האם הרכבת מירושלים תגיע עד לתחנת ההגנה, או שתמשיך עד לתחנת סבידור מרכז אליה הגיע בינתיים החשמול.
בנוסף, אחרי 21:00 ובימי שישי ומוצ"ש יעצרו רכבות קו החוף המגיעות מצפון את נסיעתן בתחנת בית יהושוע, ואלה המגיעות מדרום בתחנת תל אביב-מרכז, באופן דומה לזה שהיה לפני סגירת הרכבת ובעקבות עבודות פרויקט החשמול. אך בשני שינויים מרכזיים: עצירה מצפון תתבצע בתחנת בית יהושוע ולא בתחנת הרצליה שעד אליה כבר הסתיימו העבודות שגרמו להשבתתה, וגם במוצ"ש לא תנוע רכבת מהצפון למרכז הארץ, בנוסף לימי שישי כפי שהיה לפני תחילת משבר הקורונה.
יש להזכיר כי הפעלה מחדש של הרכבת צפויה להיות מורכבת גם כך. לפי הסיכום המתגבש בין משרדי התחבורה והבריאות, אשר הוקפא בינתיים על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נוסעים יתבקשו להזמין מקומות מראש במטרה לשלוט במספר נמוך בכל קרון, כפי שדרש משרד הבריאות. זאת על אף שבמשרד התחבורה טענו במשך שבועות כי הדבר אינו אפשרי.
מקומות יוזמנו באמצעות אתר הרכבת ועמדות שימוקמו בתחנות. המשמעות היא כי גם אם בקרונות עצמם יישמר מרחק, התורים הארוכים שצפויים בכניסה לתחנות ולמכשיר הזמנת המקומות עלולים להוות בעיה.
פורסם לראשונה: 20:45, 08.06.20