פשרה בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, בעקבות מחאתם על רפורמת התעריפים שנכנסה לתוקף בשנה שעברה, ופגעה לדבריהם בהכנסותיהם: משרד התחבורה הסכים להעלאת מחיר הנסיעה הבין עירונית ב-20% לאחר 10 הק"מ הראשונים. מחיר הנסיעה נוטתר ללא שינוי.
1 צפייה בגלריה
מונית
מונית
מונית
(צילום: shutterstock)
מאז נכנסה לתוקף רפורמת מחירי הנסיעה במונית, שכללה שינוי בשיטת חישוב פעימות המונה, התלוננו הנהגים כי מחירי הנסיעה מחוץ לעיר ירדו בכ-30%. במשרד התחבורה ובאוצר טענו כי לשם איזון עלו מחירי הנסיעה בעיר ב-6.7% וכי נוסף תעריף חדש (תעריף 3) לנסיעות בלילות חמישי, שישי ומוצ"ש שבהם יוצאים רבים לבלות.
הנהגים טוענים כי ההחלטה על הוזלת הנסיעה בכבישים בין עירוניים הפחיתה מאוד את הכנסתויהם בנסיעות עירוניות בהן המהירות הממוצעת גבוהה מ-40 קמ"ש, למשל כאלה העוברות בנתיבים עירוניים-מהירים כנתיבי איילון.
במשרד התחבורה בחנו את נתוני הכנסות הנהגים, שירדו בחדות - ללא קשר לרפורמה - מאז פרוץ משבר הקורונה. ביום חמישי שעבר דנה ועדת המחירים המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר במתווה לפיו בנסיעות בין עירוניות שלא בין ערים קרובות, כלומר במרחק של יותר מ-10 ק"מ, יועלה התעריף החל מהק"מ ה-11, ללא שינוי בעשרת הק"מ הראשונים.
הוועדה ביקשה ממשרד התחבורה לקבל נתונים נוספים על חישוב המחיר החדש, לפני שתאשר אותו, ואז הוא יועבר לחתימת שר האוצר ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב. יש להניח כי מערכת הבחירות תיצור לחצים מנוגדים של שני השרים חברי הליכוד: נהגי המוניות מזוהים באופן היסטורי עם הצבעה למפלגת הליכוד ולימין, אך האוצר צפוי להסס להעלות מחירים במשק לפני הליכה לקלפי, בעיקר במצב הכלכלי הקשה כיום.