עשרות קווים חדשים בכל הארץ: החל ממחר (ו') יועלו ברחבי הארץ 20 קווי אוטובוס חדשים, 34 קווים יתוגברו ו-36 אחרים ישודרגו. כך על פי החלטת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים המבקש לדבריו לעודד את השימוש בה, לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהקטין את הגודש בכבישים.
1 צפייה בגלריה
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
עוד קווי אוטובוס, אבל האם זה מספיק?
(צילום: שאול גולן)
בירושלים ישודרגו קווים מרכזיים המחברים בין השכונות למרכז העיר ולמרכזי פנאי ועסקים, בעוד שבגוש דן יופעלו מספר קווים חדשים ותתוגבר פעילות קווים קיימים. גם באשדוד יופעלו שני קווים עירוניים חדשים ובקווים אחרים ישונה המסלול ותתוגבר התדירות. באשקלון ישודרגו שלושה קווים בינעירוניים ובגליל יופעלו שני קווים חדשים ומהירים בין עכו לחיפה ובין חיפה לצפת. רשימת כלל הקווים החדשים והמשודרגים מופיעה באתר משרד התחבורה.
יש להזכיר כי שדרוג הפעילות מגיע דווקא בזמן שנהגי חברות התחבורה הציבורית השונות מאיימים להמשיך ולהשבית את השירות לפחות למשך שלוש שעות בכל יום שני, כחלק מהמאבק להעלאת שכרם.
לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כל קו אוטובוס חדש הוא פחות רכבים פרטיים על הכביש. צעד אחר צעד נטה את היחס לטובת התחבורה הציבורית ונמשיך לתגבר, לשדרג ולשפר אותה בכל הארץ... כדי שכל אזרחית ואזרח ייהנו מתחבורה שווה, נוחה, אפקטיבית ומהירה".