שיבושי השירות ברכבת אינם פוסקים, והפעם זו השבתה של קו החוף בין חיפה לתל אביב. שירות רכבת מלא בין חיפה לתל אביב לא יתאפשר בשבוע האחרון של חודש יולי. רכבת ישראל ומשרד התחבורה הודיעו היום (ג׳) כי עבודות בפרויקט "המסילה המזרחית" יגרמו לשינויים משמעותיים בתנועת הרכבות בקו החוף בשבוע שבין 24 ל-30 ביולי השנה.
1 צפייה בגלריה
(נתיבי ישראל)
במסגרת פרויקט "המסילה המזרחית" תבצע הרכבת עבודות הנדסיות באזור חדרה, הכוללות בין היתר הכנה לחיבור המסילה המזרחית העתידית עם מסילת קו החוף הקיימת. לדברי הרכבת, מועד הביצוע נקבע לחודש יולי שבו מתבצעות פחות נסיעות. בשבוע ההשבתה תופסק תנועת הרכבות בין נתניה (מדרום) ובנימינה (מצפון). תנועת הרכבות תשוב לסדרה ביום ראשון ה-31.7. עד אז, כך הודיעו במשרד התחבורה, יתוגברו קווי האוטובוס הסדירים והרכבת תפעיל מערך היסעים מקיף.
יש עם זאת לזכור כי גם אם אכן תירשם ירידה בדרישה לנסיעות רכבת בסוף חודש יולי, ההחלטה על מועד זה אינה חפה מבעיות. בין היתר בעקבות איום על שביתה כללית בתחבורה הציבורית עקב תנאי העסקתם הגרועים של נהגי אוטובוס. לכך יש להוסיף את המחסור הגדול ממילא בנהגים ואוטובוסים.
לדברי מעוז ינון, מראשי ארגון הנוסעים 'בארכבת', ״באמצע משבר נהגים בתח״צ, שולח משרד התחבורה עשרות אלפי אנשים להידחק יחד בהמתנה לאוטובוסים, שמי יודע אם יגיעו או לא? מי יודע אם בכלל יימצאו הנהגים לתגבורים הנדרשים ומי יודע מהיכן יצאו האוטובוסים החלופיים ומה יהיה מסלולם?
"שוב נכשל המשרד בהכנת תוכנית מסודרת ושיתופה עם ציבור הנוסעים ונשאלת השאלה - מי יפצה את כל אותם נוסעים שלא יוכלו להגיע לעבודתם במשך כשבוע? מה יעשו כל אותם נוסעים ברכבת מהצפון לקבלת טיפול רפואי במרכז? כשטובת הנוסע לא נמצאת במרכז קבלת ההחלטות של משרד התחבורה, וכש'הלקוח' של רכבת ישראל הוא המשרד ולא הנוסעים, כך נראה גם שירות התחבורה הציבורית בישראל״.