עיריית ירושלים תציב חלק מעמדות עגינה של שירות השכרת האופניים העירוני ירופאן במתחמים פרטיים, כדי להתגבר על התנגדות גורמים חרדים להשכרת האופניים החשמליים של המיזם בשבת. האופניים הרגילים פתוחים להשכרה גם בסופי שבוע.
2 צפייה בגלריה
(עיריית ירושלים)
בשל ההתנגדות פתוחות כרגע בסופי שבוע להשכרת אופניים רק שש מבין 25 תחנות השירות בפארק המסילה, מרכז בגין, תיאטרון ירושלים, מלון המלך דוד, מלון אלדן ומוזיאון ישראל. לקראת הקמת השלב השני של המיזם, שיכלול 25 עמדות נוספות, ותוספת של 200 זוגות אופניים ל-220 הקיימים, הוחלט להציב חלק מהעמדות בשטחים פרטיים ולא ציבוריים, כמו מלונות ומרכזים מסחריים, מה שאמור להפחית את ההתנגדות מצד גורמים חרדים להפעלתן בשבת. כרגע מתוכננת הצבת 15 מבין 25 העמדות הנוספות במתחמים פרטיים שיהיו נגישים גם בסופי שבוע.
השלב השני נמצא כעת בתכנון מתקדם בחברת עדן, החברה הכלכלית של עיריית ירושלים, וחברת FSM סיטי מוביליטי, מפעילת ירופאן. בניגוד לשלב הראשון שכלל בעיקר עמדות באזור מרכז העיר ונקודות תיירותיות בעיר, יתמקד השלב השני בהרחבת רשת תחנות עגינה אל שכונות המגורים, כדי לאפשר לתושבי ירושלים לשלב את הרכיבה באופניים כאמצעי תחבורה יומיומי.
בין היתר, ייפרשו על פי התכנון עמדות השכרת האופניים החשמליים והרגילים של המיזם בצומת פת, ציר בן זכאי, בית הכרם, קטמון הישנה, רחוב עזה, הגבעה הצרפתית, גבעת התחמושת, שייח ג'ראח, מוסררה, קניון הדר, הר הרצל ועוד, וגם בגן החיות התנ"כי וקניון מלחה בדרום העיר. מיקום התחנות הסופי וכן מספר ומיקום התחנות אשר יקיימו פעילות מלאה גם בשבתות, ייקבעו סופית בקרוב. העירייה תשקיע בשלב השני שבעה מיליון שקל והוא יסתיים בחודשים הקרובים.
"השלב הבא של מיזם האופנים העירוני עתיד לצאת בקרוב לדרך בפרישה רחבה יותר, שתאפשר קישוריות טובה יותר לעוד שכונות בעיר ירושלים", אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון. מנכ"ל FSM סיטי מוביליטי, פרדי קלו, הוסיף כי "ההשקה של השלב השני תלווה בקמפיין גדול ובשיתופי פעולה מסחרים גם גורמים בעיר, כדי להגדיל את המודעות למיזם ולשימוש באופניים כדי לעקוף פקקים ובעיות חנייה".