חברת פנדן המייבאת אוטובוסים לישראל, מודיעה הבוקר (רביעי) כי תספק כ-500 אוטובוסים חשמליים בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים עוד השנה למספר מפעילות. ההודעה של החברה המשותפת לדן ולחברת פנדרום, ממשיכה בכך את המעבר להצטיידות בהנעה חשמלית לאוטובוסים. נזכיר כי במרס 2021 אמר ל-ynet מנכ״ל דן, אופיר קרני, כי ״הפסקנו לרכוש אוטובוסי דיזל ומעתה נרכוש רק אוטובוסים חשמליים".
1 צפייה בגלריה
האוטובוסים החשמליים של הייגר במדי אגד
האוטובוסים החשמליים של הייגר במדי אגד
האוטובוסים החשמליים של הייגר במדי אגד
(נעמי אוטמזגין)
האוטובוס החשמלי מתוצרת הייגר הסינית הוא מציע רצפה נמוכה יחסית ושלוש דלתות כניסה, עם מנוע חשמלי של סימנס הגרמנית בהספק של 250 כ"ס. סוללות 422 קילוואט מתוצרת CATL אמורות לאפשר טווח ללא טעינה של כ-300 ק"מ. "דן" תפעיל את האוטובוסים החשמליים של הייגר במטרופולין תל אביב, בעוד האוטובוסים שימסרו לאגד יפעלו בראשון לציון. לדברי ניר לנדאו, ראש אגף הרכש של אגד, "עד סוף 2022 תפעיל אגד 235 אוטובוסים חשמליים, מעל ל-10% מצי האוטובוסים של החברה".
יו"ר פנדן, ערן צייטלר ומנכ"ל החברה, עומר זוהר, ציינו כי הם רואים חשיבות רבה בהפעלתם של אוטובוסים בעלי אנרגיה חלופית ונקיה. הן כחלק מהמאבק הקשה בעומסי התנועה בכבישי ישראל והן כחלק מהמאבק בהפחתת זיהום האוויר.