המפוזר מכפר אז"ר, גרסת רכבת ישראל: נוסע נרדם ברכבת בבאר שבע, לא התגלה על-ידי סיור הבטיחות והתעורר בקרון נעול ברעננה רק בבוקר למחרת. נרדמתם פעם ברכבת או באוטובוס וחששתם שתשכחו מאחור? באופן רגיל, אין כל חשש שכן בכלי תחבורה ציבורית חייב נהג או פקח לעבור בסיום הנסיעה ולבדוק אם מישהו נותר מאחור או שנשכח דבר מה. הסיבה לכך, מעבר לסיוע מתבקש לעייפים במיוחד, היא בטיחותית. אדם שנותר לבדו באוטובוס, ובוודאי ברכבת, עלול לפגום בטיחותית בכלי ולסכן את הנוסעים. ובכל זאת, ברכבת ישראל כנראה שאירוע שכזה אפשרי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי צוקרמן)
ל-ynet נודע כי בשעות הערב של יום א' ה-22 בדצמבר עלה נוסע לרכבת בתחנת באר שבע מרכז בקו הנגב המערבי, כשיעדו תחנת אשדוד, ונרדם. על אף שאמורה להתבצע סריקה יסודית של כל קרון בתום הנסיעה האחרונה שהסתיימה בתחנת רעננה מערב, הנוסע הישן לא נמצא על-ידי הפקח בסיום הפעילות. כאשר התעורר הנוסע במהלך הלילה, גילה כי מכשיר הטלפון שברשותו ללא סוללה ולכן לא יכול היה ליצור קשר עם כוחות הצלה או מי מבני משפחתו. רק לפנות בוקר, עם תחילת פעילותה של התחנה, שוחרר הנוסע מהקרון לתדהמת העובדים במקום.
על-פי דו״ח פנימי של רכבת ישראל שהגיע לידי ynet, הרכבת הגיעה לתחנתה האחרונה ב-00:57, פקח הרכבת ערך לדבריו סריקה מלאה כולל תאי השירותים כנדרש, אך לא מצא איש. בעקבות המקרה נכתב בדו״ח כי ״הפקח לא ביצע סריקה מלאה כפי שנדרש״. עורך הדו״ח מטעם הרכבת כתב כי אין באירוע "לקחים לשימור" וביקש לעדכן את יתר הפקחים באירוע בכדי שילמדו ממנו, וכן לבחון שיתוף פעולה בין אנשי הביטחון של התחנות לפקחים במטרה לבצע סריקה יעילה שמטרתה, בין היתר, איתור נוסעים לפני נעילתה הסופית.
מרכבת ישראל נמסר כי המקרה תוחקר ובעקבותיו חודדו הנהלים בדבר סריקות לכל צוותי הרכבת.
פורסם לראשונה: 13:32, 14.01.20