מדוע מתחילה הרכבת את פעילותה במוצ"ש באיחור של שעות ארוכות? מפעיל עמוד הפייסבוק בארכבת , מעוז ינון, טוען כי מדובר בשילוב אינטרסים של שר המעוניין לקצץ פעילות בשבת, יחד עם עובדים והנהלה עצלים בחברת רכבת ישראל. לדבריו, מדובר במצב שנוח לכל הצדדים למעט הנוסעים המתוסכלים.
זה קשור לזמן שלוקח לקטר להניע?
"זה קשור לכמה דברים. (ראשית) עובדי הרכבת עצלנים. הם שמחים לא לעבוד וזה לא פוגע להם בשכר. קשה להם להתחיל לעבוד בשעה מוקדמת כמו שהיה נהוג לפני שנה-שנתיים. וגם סמוטריץ, שר התחבורה, שמח שיש פחות עובדים ברכבת שמחללים שבת לדבריו. סמוטריץ מרוויח, עובדי הרכבת מרוויחים וכרגיל, הנוסעים נדפקים בדגש על נוסעי הפריפריה, חיילים שצריכים להגיע לבסיס במוצ"ש".
אבל ברכבת טוענים שיש היערכות לוגיסטית מורחבת
"אין לי הסבר למה שהם אומרים. עובדה שלפני שנה הם הצליחו להוציא רכבות כבר שעה לאחר יציאה השבת. אגד מצליחים להוציא אוטובוסים עוד לפני יציאה השבת. אני לא רואה שום בעיה שרכבת חלוץ, רכבת פותחת הציר אחרי שבת, לא תצא כבר ב15:00 או ב16:00".
אתה חושב שאולי יש קשר לענייני דת ושר התחבורה, זו אולי נקמתו במיזמי השבת השונים?
"יכול להיות. זה שילוב שהוא לא לוחץ על הרכבת להתחיל לעבוד מיד בצאת השבת. נוח לו שזה לא קורה. וחברת הרכבת שמתעצלת להוציא רכבות בזמן".

בהקשר זה יש להזכיר את תגובת הרכבת לפרסום בתחילת השבוע: "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת הכוללת הכנת רכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. באישור משרד התחבורה הוחלט לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת". פניה למשרד התחבורה נענתה בסירוב לתגובה.