לאחר מספר חודשי ניסוי אשתקד, חברת השכרת כלי התחבורה השיתופיים ליים (Lime) שהשתלבה במרחב העירוני עם מספר גדול של קורקינטים חשמליים, תציע גם אופניים שיתופיים - אף הם חשמליים. לדברי החברה, היא הראשונה מסוגה להציע קורקינטים ואופניים חשמליים לציבור. מחיר ההשכרה: שישה שקלים לפתיחת נעילה, 80 אגורות לכל דקת רכיבה. כך למשל רכיבה לאורך כחמישה ק"מ עירוניים צפויה לעלות כ-20 שקלים.
1 צפייה בגלריה
(ג'וש אדגוס)
בליים אומרים כי כ-50% מהשכרות האופניים במסגרת הניסוי שימשו לצרוך הגעה אל וממקום העבודה, כ-30% מההשכרות שימשו להגעה אל ומתחנות תחבורה ציבורית אחרות. בליים מאמינים כי זוג אופניים חשמליים יושכר בממוצע לפחות חמש פעמים ביום למרחק של 2.5-3.5 ק"מ.
וכמו במקרה של הקורקינטים, בהם ממוקמת ישראל שניה בין שוקי החברה בכמות הרכיבות, גם האופניים צפויים להיות שוק מרכזי עבורה. בסך הכל תציע ליים להציע אופניים שיתופיים ב-50 ערים מסביב לעולם, לרבות בארה"ב, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וכעת ישראל. הערים בהן יוצבו האופניים בתחילה: תל אביב, גבעתיים ופתח תקווה.
לאופניים השיתופיים מנוע 250W ותמסורת שאינה דורשת העברת הילוכים. על האופניים מותקן מעמד לטלפון, מתקן לקסדה, סלסלה קדמית והם מצוידים בסוללה - זהה לזו של הקורקינטים - שניתנת להחלפה. המהירות המרבית שלהם עומדת על 25 קמ"ש ולדברי החברה, טווח הנסיעה התיאורטי עומד על כ-40 ק"מ.