מיכאלי מותירה נתיב. שרת התחבורה מרב מיכאלי, בימיה האחרונים בתפקיד הבכיר כך נראה, השיקה הלילה (בין ראשון לשני) את פרויקט סימון נתיב תחבורה ציבורית ושיתופית על כביש 1 לכיוון מזרח. הנתיב שיימתח לאורך 26 ק"מ ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, יסומן במהלך הלילות הקרובים וצפוי להיות מוכן בתחילת החודש הבא.
1 צפייה בגלריה
נתיב פלוס נת"צ
נתיב פלוס נת"צ
נתיב פלוס באיילון - בלי אכיפה משמעותית
(שאול גולן)
הנתיב החדש צפוי לשרת בכל יום חול כ-400 אוטובוסים וכ-500 מהם ביום ו', יחד עם אלפי נהגים ונהגות שיבחרו לנסוע לכיוון עיר הבירה עם שני נוסעים נוספים לפחות. הנתיב יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין 12:00 עד 17:00 לפני כניסת השבת. בשעות היום האחרות הנתיב יהיה פתוח לכולם.
האם גם נתיב זה צפוי להפוך לנתיב עבור נהגים ממהרים ועבריינים - בדומה לנתיב דומה שסומן באיילון והפך לנתיב עבור כולם דווקא בשעות הגודש - מבלי שתתבצע בו אכיפה נראית לעין? במשרד התחבורה אומרים כי לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקלים.
במשרד התחבורה מזכירים כי ״בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת (נתיב רב-תפוסה), נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל״.
״העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית", אמר מיכאלי. "זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הוסיפה כי המשרד מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ״ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".