עלייה מדאיגה במספר הנפגעים בתאונות עם כלים חשמליים. כלי התחבורה העירוניים-חשמליים נמצאים כאן כדי להישאר, לפחות עד הופעתה של תחבורה ציבורית אלטרנטיבית יעילה. במילים אחרות, אלא אם יקרה הבלתי צפוי, הם כאן לתמיד.
ועם הזינוק האדיר במספר הכלים האלה על רחובות הערים, לצד מיעוט מדאיג בתשתית מתאימה ואכיפה יעילה (למרות מבצעי אכיפה מתוקשרים), ניכרת מדי שנה עלייה מדאיגה במספר התאונות, הפצועים ואף ההרוגים כתוצאה מפגיעתם - 14 מהם נהרגו על אופניים חשמליים שניים על קורקינט, רק השנה.
המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה במכון גרטנר פירסם את דו"ח מגמות ההיפגעות והאשפוז כתוצאה מתאונות במעורבות כלי רכב חשמליים זעירים (אופניים וקורקינטים חשמליים) ועל פיו אושפזו השנה 682 בני אדם בעקבות תאונות במעורבות כלי רכב חשמליים זעירים. בין היתר נרשם זינוק מדאיג של כ-300% במספר רוכבי הקורקינטים החשמליים שאושפזו עקב תאונה בשלושת הרבעונים של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
על פי הנתונים, 91 רוכבים אושפזו עם פציעות קשות ואנושות עד וכולל ספטמבר 2019, כ-15% מכלל הרוכבים שאושפזו הם נפגעים קשה או אנוש. כמו כן ניכר זינוק משמעותי של כמעט פי 5 במספר רוכבי הקורקינט החשמלי שאושפזו עם פגיעת ראש קשה, למרות חובת חבישת קסדה. זאת ועוד, מרבית (כ-85%) נפגעי הראש בעקבות תאונה במעורבות קורקינט חשמלי סבלו מפגיעת ראש קשה.
יש עם זאת גם מספר נקודות אור יחסיות. כך למשל נרשמה ירידה של כ-20% במספר המאושפזים בעקבות תאונות עם אופניים חשמליים ובמספר הולכי הרגל שאושפזו. במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2019 חלה ירידה חדה (43%-) במספר הילדים מתחת לגיל 16 שנפצעו ואושפזו כתוצאה מתאונת אופניים-קורקינט חשמליים. כזכור, רכיבה על כלי רכב חשמליים זעירים מתחת לגיל 16 היא בניגוד לחוק. כל זאת למעט העיר תל אביב, בה חל דווקא גידול של כ-60% במספר הנפגעים שאושפזו.