מספרם של ההרוגים מתאונות עם מעורבות אופנועים וקטנועים מזנק. מתחילת השנה נהרגו 46 רוכבים בתאונות דרכים, יותר מבכל שנת 2018. האופנוענים זועמים על הזנחת הטיפול בהם ומתריעים - זה רק ילך ויחריף.
ליאור לוגסי, חבר במועדון האופנועים הישראלי אמר היום לאולפן ynet: "יש כאן מחדל מתמשך מבחינת המדינה. יש מחלקות במשרד התחבורה שעוסקות כמעט בכל רכב למעט דו-גלגלי, עם יותר מ-100 אלף רוכבים. השרה מירי רגב הזכירה מספר פעמים לאחרונה כי מדובר בכלי שיכול לפתור בעיות גודש, חנייה, תאונות וגודש. אבל אין שום פיתרון שניתן לרוכבים בדמות גוף אחד שיאגד את כל הבעיות ויידע לתת פיתרונות. החל מאותם מעקות שפשוט הורגים אותנו וכלה בהתאמת הכביש, התשתיות ובכלל, כדי שנוכל לרכוב בביטחה".
לדבריו, "אפשר לקחת את תפיסת העולם כפי שהיא באה לידי ביטוי בדו"ח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שקובע כי הבעיה היא אצל ציבור האופנוענים המסוכן, מופרע, בריון ומשתוללל, כדי להבין שהמדינה מטילה אחריות על האופנוענים ולא לוקחת אחריות בעצמה על חינוך, תשתיות, אביזרי בטיחות והכשרה".
רק בסוף השבוע האחרון נהרגו שני רוכבים והמגמה מדאיגה. מתחילת השנה נהרגו יותר רוכבי אופנוע מאשר בכל 2018 - אז נהרגו 44 רוכבים. לפי נתוני הרשות הלאומי לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 46 רוכבי אופנוע, לעומת 33 בתקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים עולה עוד כי בעשור שבין 2008 ל-2018 חלה מגמת עלייה במספר רוכבי האופנוע שנהרגו בדרכים, לרבות באחוז מכלל תאונות הדרכים. מ-10-11 אחוזים בתחילת העשור ל-14-17 אחוזים בסיומו.
חרף העלייה במספר הרוכבים ההרוגים וכפי שפורסם ב-ynet, התקציב להתקנת מעקות בטיחות מותאמים לאופנועים קוצץ. העבודות, שעלותן 38 מיליוני שקלים בשנה, נועדו להחליף את המעקות הקיימים - המותאמים בעיקר לכלי רכב פרטיים - לא חודשו מאז אמצע 2019. זאת למרות מספר תאונות בהן רוכבים מצאו את מותם לאחר החלקה, שייתכן והייתה מסתיימת לכל היותר בפגיעות בלבד.