בקצרה:
  • ארגון הבטיחות EuroNCAP בדק שוב המסחריות
  • החדשות הטובות: הציונים השתפרו משמעותית
  • הרעות: לא בוצעו מבחני ריסוק מלאים
2 צפייה בגלריה
 פיאט דוקאטו - הכי בטוח
 פיאט דוקאטו - הכי בטוח
פיאט דוקאטו - הכי בטוח
כשנה לאחר שביצע לראשונה מבחן רוחב מקיף למערכות הבטיחות בקטגוריית הרכב המסחרי, מציג ה-EuroNCAP (איגוד הבטיחות האירופי) תוצאות של סבב מבחנים נוסף. עם שיפור משמעותי אצל חלק מהמתמודדים, וגם תוצאות מאכזבות לאחרים.
בשונה מהמבחנים שמבצע הארגון לרכבי נוסעים, מבחני המסחריות לא כוללים ריסוק של הרכב אלא רק את בדיקתן של מערכות הבטיחות הקיימות. ופיאט דוקאטו הוא היחיד שזכה בדירוג "פלטינה" הגבוה ביותר. בקצה השני נמצא ניסאן אינטרסטאר - אח תאום לרנו מאסטר - שזכה במקום אחרון ובתואר המפוקפק "לא מומלץ". לשם השוואה, בדירוג הקודם שפרסם הארגון קיבלו לא פחות מחמישה דגמי את הציון המביך.
2 צפייה בגלריה
פורד טרנזיט
פורד טרנזיט
פורד טרנזיט - מדלית זהב
הדוקאטו סיים את המבחנים בציון של 88% - גבוה ב-20% מהציון של הרכב שסיים במקום השני. בארגון הבטיחות מציינים כי המסחרית של פיאט רשמה שיפור ניכר לעומת המבחן הקודם, אז הסתפקה במדליית "ארד" עם ציון של 28% בלבד. עדכון מערכות הבטיחות של המסחרי הגדול השתלם אם כך. עדכון דומה לא בוצע אצל אחיו לפלטפורמה של הדוקאטו - פיז'ו בוקסר, סיטרואן ג'מפר ואופל מובאנו - ושלושתם זכו למדליות "ארד" ולציון נמוך של 32-33%.
במדליות "זהב" זכו פורד טרנזיט, אחיו הקטן טרנזיט קסטום, פולקסווגן טרנספורטר ומרצדס ויטו, כולם עם ציונים של 61% עד 68%. במדליות "כסף" זכו מרצדס ספרינטר, רנו טראפיק, פולקסווגן קראפטר, איווקו דיילי, אופל ויוואו ופיז'ו אקספרט, עם ציונים שנעו בין 41% ל-52%. השניים האחרונים הם תאומים זהים של סיטרואן ג'מפי וטויוטה פרואייס, אך המסחריות של טויוטה וסיטרואן הסתפקו במדליות "ארד" עם ציונים של 37% בלבד.
חלוקת הציונים התבצעה כאשר כל מערכת בטיחות זכתה למשקל שונה. המערכת להתרעת עייפות, שקיימת בכל הרכבים שנבחנו, זכתה למשקל של 15%, בדומה למגביל המהירות. בקרת סטיה מנתיב זכתה למשקל של 15%, ואילו בלימת חירום אוטונומית מהווה 50% מהציון הכולל. 30% מתוכם לפונקציית זיהוי רכבים, 10% לזיהוי הולכי רגל ו-10% נוספים ניתנו על זיהוי רוכבי דו-גלגלי.

לקטגוריית רכב מסחרי באתר iCar