איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם היום (ד') תוצאות של סבב מבחני ריסוק נוסף, הרביעי מאז תחילת השנה. שני הדגמים, אופל מוקה ורנו קנגו, נבחנו על פי הפרוטוקול העדכני והמחמיר של הארגון מהשנה שעברה, ורשמו ציון של ארבעה כוכבים בלבד. במקביל הועמדו למבחני השלמה גם צמד רכבי פנאי של מרצדס, ה-GLA וה-EQA, שזכו לציון מרבי של חמישה כוכבים.
אופל מוקה נבחן בגרסה בסיסית שמצוידת במצלמה קדמית בלבד, ללא רדאר שאחראי בין היתר על זיהוי רוכבי דו-גלגלי, ולכן נאלץ להסתפק בציון של ארבעה כוכבים. לציון דומה זכו גם סיטרואן C4 ופיז'ו 208, החולקות עם רכב הפנאי של אופל פלטפורמה, ומצוידות במפרט בטיחות מצומצם בגרסאות הבסיס.
בסעיפי המשנה זכה המוקה בציונים של 73% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו-64% בסעיף מערכות הבטיחות. ב-EuroNCAP ציינו גם כי המוקה נעדר כרית אוויר מרכזית בין הנוסעים מלפנים, וכי הוא הפגין ביצועים גרועים בהגנה על נוסע בפגיעה מהצד הנגדי של הרכב.
הדור החדש של רנו קנגו זכה אף הוא בציון של ארבעה כוכבים, אך במקרה הזה מדובר בציון מקובל עבור רכב מסחרי - זהה לציון שרשם המתחרה הוותיק, סיטרואן ברלינגו. בסעיפי המשנה רשם הקנגו ציונים של 78% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-72% בסעיף מערכות הבטיחות. ב-EuroNCAP חילקו מחמאות לרנו בכל הנוגע למפרט האבזור שמותקן ברכב, שכולל בלימה אוטונומית מורחבת עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי. עם זאת, הקנגו ספג ביקורת על הגנה בינונית בפגיעות צד ועל היעדרה של מערכת להתרעת עייפות – לה חשיבות גדולה ברכבים מסחריים בעלי נסועה גבוהה.
בנוסף עדכנו ב-EuroNCAP כי מרצדס GLA והגרסה החשמלית שלו EQA זכאים לציון של חמישה כוכבים, תוך התבססות חלקית על מבחנים שבוצעו ל-B קלאס, שחולק פלטפורמה עם צמד רכבי הפנאי. מבחני השלמה נוספים בוצעו כעת לשני הדגמים לשם קביעת הציון הסופי.
ציון של חמישה כוכבים ללא מבחן מחודש ניתן גם לקופרה לאון, וגם הגרסה ההיברידית נטענת של פולקסווגן טיגואן זכתה לציון המרבי.
לעוד כתבות בנושא בטיחות באתר iCar