התאונה הקטלנית שהתרחשה השבוע (בלילה בין שלישי לרביעי) בכביש החוף, בה נהרג אופנוען בן 32 בסמוך למחלף פולג, הייתה הקטלנית ה-63 מתחילת השנה במעורבות רוכב דו גלגלי על אופנוע או קטנוע. יש להזכיר כי השנה חלה ירידה במספר ההרוגים שמצאו את מותם בעת רכיבה על האופנוע לעומת אשתקד, שהייתה שנת שיא עגום מבחינה זו עם לא פחות מ-84 הרוגים.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
גבעתיים, הכי מסוכנת לרוכבים
(צילום: דוברות המשטרה)
בסקר חדש ששחררה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים המתקיים השבוע, נבדקו נתוני חמש השנים האחרונות במטרה לבחון איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנועים וקטנועים בישראל. ולמרות שמספר הרוכבים בתחומה הוא הגבוה ביותר בין ערי ישראל ובפער גדול, תל אביב אינה מובילה את רשימת הערים המסוכנות.
על פי ניתוח אנשי העמותה, העיר המסוכנת ביותר למשתמשי דו גלגלי, בה תופסים רוכבי קטנועים ואופנועים את הנתח הגדול ביותר בין הנפגעים בתאונות דרכים, היא גבעתיים. לא פחות נ-29% מהנפגעים בתאונות דרכים בעיר בעלת התדמית הישנונית בחמש השנים האחרונות הם רוכבי דו גלגלי ממונע. 103 רוכבים נפגעו בה בדרגות שונות בחמש השנים האחרונות. תל אביב ניצבת במקום השני, כששיעור הרוכבים שנפגעו בה בתאונות עומד על כ-25%. שלישית היא רמת גן עם 24% מכלל הנפגעים בעיר שרכבו על כלי דו גלגלי - 388 רוכבים.
חלקם של הרוכבים באילת בכלל הנפגעים נאמד ב-20% (71 רוכבים), בעוד חולון סוגרת את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל עם 376 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים. ירושלים ניצבת רק במקום ה-14 עם שיעור של 12% רוכבים שנפגעו בתאונה מכלל הנפגעים בעיר ואילו בחיפה אלה 8% מכלל. באר שבע סוגרת את הרשימה עם 3% מהנפגעים.
"מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים״ אמר עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל אור ירוק. ״מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים הייתה חייבת להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, במטרה לפעול על מנת לצמצם א תמספר ההרוגים הגבוה. התשתיות בנויות עבור המכוניות ולא לוקחות בחשבון יש גם כלים דו-גלגליים בעוד מעקות הבטיחות בצדי הדרכים פוגעים אנושות ברוכבים מחליקים. תאונות הדרכים הן לא גורל משמיים וביישום תכנית ארוכת טווח ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הרוכבים שנהרגים בכל שנה״.