בקצרה:
  • סבב מבחני ריסוק חדש התפרסם מבית ה-EuroNCAP
  • באופן מפתיע, הפעם אין כשלונות מהדהדים
  • אבל יש הפתעה בדמות ציון טוב במיוחד במערכות בטיחות
איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP פרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך לאחרונה, החמישי לשנה זו. חמישה דגמים חדשים שונים נבחנו הפעם, שלושה חשמליים, אחד מונע מימן והאחרון עם מנוע בנזין ישן וטוב. והחדשות הטובות: כולם זכו לציון המירבי של חמישה כוכבי בטיחות.
3 צפייה בגלריה
 טויוטה מיראי - המימן לא צריך להדאיג
 טויוטה מיראי - המימן לא צריך להדאיג
טויוטה מיראי - המימן לא צריך להדאיג
(euroncap)
בין הדגמי הנבחנים יש צמד סיניים שלא משווקים (לפחות בינתיים) בישראל. הראשון הוא "לינק&קו 01", רכב פנאי מבית ג'ילי, שחולק פלטפורמה - והרבה יותר מכך - עם וולוו XC40. ציוני המשנה של ה-01 עומדים על 96% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בסעיף מערכות הבטיחות. באיגוד הבטיחות האירופי החמיאו לרכב על כך שהשיג ציון מירבי בהגנה מפני תאונות צד.
3 צפייה בגלריה
 ניו SE8 - ציון בטיחות מרשים
 ניו SE8 - ציון בטיחות מרשים
ניו SE8 - ציון בטיחות מרשים
(euroncap)
סינית נוספת שנבחנה היא ES8 מבית NIO, אף הוא רכב פנאי, אבל גדול יותר עם שישה או שבעה מקומות ישיבה. הפעם יש אזכור לשבח בסעיף מערכות הבטיחות, שם הוא זכה לציון גבוה במיוחד של 92%. בסעיפי משנה אחרים היו הציונים שגרתיים יותר - גם אם טובים למדי, בעיקר ביחס למה שהורגלנו לו בעבר מסין: 82% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.
3 צפייה בגלריה
 אודי Q4 E-Tron - חמישה כוכבי בטיחות
 אודי Q4 E-Tron - חמישה כוכבי בטיחות
אודי Q4 E-Tron - חמישה כוכבי בטיחות
(euroncap)
הדור החדש של סובארו אאוטבק, שיושק בשבועות הקרובים בישראל, זכה גם הוא לציון מירבי של 5 כוכבים, אך רשם לעצמו הישג נדיר - 95% בסעיף מערכות הבטיחות, יחד עם וולוו XC60 הגבוה ביותר שהושג במבחני ריסוק אירופאיים בעידן המערכות האקטיביות. הציון הגבוה של האאוטבק, על פי ה-EuroNCAP, הושג בין היתר בזכות יכולת גבוהה במיוחד לניטור עיני הנהג והרעה על עייפות האוחז בהגה. גם ביתר הסעיפים זכה האאוטבק לציונים גבוהים, עם 88% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-84% בהגנה על הולכי רגל.
בציון של חמישה כוכבים זכה גם רכב הפנאי החשמלי יוקרתי אודי Q4 אי-טרון, המשחזר בכך את ההישגים המרשימים של אחיו לפלטפורמה - סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4. ה-Q4, שצפוי לנחות בישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית, השיג ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות.
הדגם האחרון שנבחן הוא טויוטה מיראי, דור שני למשפחתית שמונעת במימן. והלקוחות (האירופים) יכולים להיות רגועים מתוצאות מבחן הריסוק, אם מימן הדאיג אותם: המיראי גרפה ציון מירבי של חמישה כוכבים עם ציוני משנה טובים: 88% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-82% בסעיף מערכות הבטיחות.

לעוד כתבות בנושאי בטיחות באתר iCar