בקצרה:
  • ג'יפ תזמן למוסכים ל-350 אלף בעלי גרנד צ'ירוקי
  • החשש הוא להתנתקות הקפיץ האחורי בזמן נסיעה
  • היבואנית בודקת האם היא נוגעת לרכבים ששווקו כאן
1 צפייה בגלריה
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
(צילום: ניר בן זקן)
ג'יפ תזמן למוסכים 350 אלף בעלי גרנד צ'ירוקי העדכני (מכונה WL) שיוצרו בין השנים 2021 ל-2023 כחלק מקריאה לתיקון בטיחותי. לדברי היצרנית החשש הוא שהקפיץ האחורי הותקן באופן שגוי ולכן עלול להתנתק ממקומו בזמן נסיעה וליצור סיכון ממשי לאיבוד שליטה ולתאונה. הקריאה לתיקון מתייחסת לשתי גרסאות הדגם, הרגיל וה-L, המצויידים בקפיצי סליל. גרסאות בעלות מתלי אוויר לא נכללות בקריאה.
חשוב להדגיש כי מרבית הרכבים המעורבים בקריאה נמכרו בצפון אמריקה. לדברי ג'יפ במסגרת הקריאה לתיקון יבדקו הקפיצים ויוחלפו המכלולים בשעת הצורך. מיבואנית המותג נמסר כי "אנו לומדים את הנושא ונפעל ע"פ הממצאים, בהתאם להנחיות היצרן".
עד כה נאספו כ-20 תלונות של לקוחות שנתקלו בתקלה החריגה, אך נכון לסוף חודש מאי לא היו דיווחים על תאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מהליקוי. בישראל החל השיווק של הגרנד צ'ירוקי העדכני רק בסוף שנת 2022, ומאז מכרה היבואנית כ-300 יחידות בסך הכל. עם זאת, כמות משמעותי של רכבים הגיעה ביבוא אישי ומקביל גם קודם לכן.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.