שלום לסגן ניצב ישראל עייני, מפקד משטרת התנועה הארצית. 1,044 דוחות נרשמו בגין שימוש בטלפון נייד בשבוע אחד בלבד.
"נכון. נתוני השבוע החולף הראו כי נרשמו כ-5,000 דוחות תנועה, מרביתם עקב עבירות שגורמות לתאונות דרכים. בהן התמקדנו".
*צפו בראיון המלא עם מפקד משטרת התנועה הארצית

זה מובן, אבל באופן קבוע עומדת בבוקר בבניין סמוך ניידת ותופסת אנשים שמסמסים או נוגעים בטלפון בזמן שהם עומדים ברמזור אדום. אתה יכול להסביר למה זה נחוץ?
"אנחנו לא אוכפים כאשר נהג השתמש בטלפון הנייד כאשר הרכב לא בתנועה. כן אוכפים בתנועה".
במקרה הזה כן אכפתם, זה ממש מתחת לבניין בו אנחנו יושבים.
"אני אומר שוב. אנחנו לא אוכפים במקרה של רכב שעומד, כן כשהרכב מתחיל בתנועה. אני יכול להראות המון דוגמאות של נהגים שמשתמשים בטלפון בצומת כאשר הרכב נע, והם אפילו לא שמים לב שהתחלף לאור ירוק. הם מתחילים לנוע ופוגעים בהולכי רגל".
האם הנתונים הם בעיקר משוטרים שרק עומדים בצומת ונותנים דוחות, או שהם באמת נמצאים איפה שהם צריכים להיות, בכבישים המסוכנים ביותר? זה לא מספיק להציג מספרים, השאלה היא איך משיגים את המספרים האלה
המספרים מגיעים ממקומות בהם קבענו לאכוף, מקומות בהם יש תאונות קטלניות. שם הצבנו שוטרים. חשוב לציין שזו לא רק האכיפה אלא גם הנוכחות שלנו. כשרואים ניידת משטרה עם אור כחול-אדום, זה עושה את העבודה. וצריך לציין שאנחנו פועלים ומבצעים את המשימות עם מחסור של עשרות ומאות שוטרים. אנצל את הבמה להזכיר שהמשימה היא לא רק של אגף התנועה, אלא גם של משרד התחבורה, של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה של כולם".
האם לדעתך הפעולות שלכם, למשל כנגד עבירת שימוש בטלפון נייד, יעילות מספיק?
"קשה מאוד לכמת את זה. אני כן יכול לומר שהאכיפה לצד נוכחות מסייעת. ואם נוסיף לזה הסברה ופעילות של משרד החינוך, אין לי ספק שבסופו של יום נצליח".