ב-17 באוגוסט 2019, נהרג עמראן גדבאן בן 21 מאבו סנאן שבגליל, לאחר שנפגע מרכב בעת שרכב על אופנועו בצומת כאבול שבכביש 70. התאונה הקטלנית התרחשה לאחר שאחד מכלי הרכב לא ציית לאור האדום שברמזור. והוא ממש לא היחיד.
לא פחות מ-26,484 דו"חות נרשמו בשנת 2018 לנהגים שחצו צומת באור אדום, 73 דו"חות בממוצע ביום לנהגים שמהמרים על החיים של כולנו, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי ידיעות אחרונות ועמותת אור ירוק. עם זאת, ולמרות הצמיחה הניכרת במספר כלי הרכב על הכביש. המספר דומה לכמות הדו"חות שנרשמה ב-2017 אך בהשוואה ל-2016 נרשמת ירידה חדה בשיעור של 22% למרות קטלניות העבירה.
פילוח הדו"חות שחולקו אשתקד חושף כי 14,734 (56%) עבירות תועדו על-ידי מצלמות ו-11,750 נרשמו באופן ידני (44%) בידי שוטרים בשטח. בהשוואה ל-2017 הייתה ירידה של כ-17% בדו"חות שנרשמו על-ידי מצלמות האכיפה, לעומת עליה של כ-30% בדו"חות הידניים. אלה אותן מצלמות המפיקות גם דו"חות מהירות, לגביהן קבע בית המשפט קבע כי לא הוכחה אמינותן והשימוש בהן הוקפא למשך יותר משנה. עם זאת, אכיפת הנסיעה באדום נמשכה כל העת. העונש על נסיעה באדום עומד על 1,500 שקל קנס ו-10 נקודות חובה.
פילוח לפי ערים חושף כי לנהגים בירושלים נרשמו יותר דו"חות בגין חציית צומת באור אדום מכל עיר אחרת. במקום השני נהגי תל אביב-יפו ובמקום השלישי נהגי חיפה. מהנתונים עולה כי בבת ים נרשמה ירידה חדה במספר הדו"חות בשיעור של 46%, באשדוד נרשמה ירידה של 43%, בחולון ירידה של 31% ובחיפה ירידה של 27%. בפתח תקוה נרשמה העלייה הגדולה ביותר במספר הדו"חות ב-2018 לעומת 2017 בשיעור של 53%, ברמת גן נרשמה עליה של 43% ובתל אביב-יפו נרשמה עליה של 18%.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם אשר נכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצידו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה נהרגים ונפצעים קשה עשרות בני אדם בתאונות דרכים, לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום. הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מצולם וייקנס בסכום כסף גבוה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".
על-פי נתוני עמותת אור ירוק ישנן 106 מצלמות רמזור ומהירות בצמתים העירוניים והבין עירוניים. 45 מהן מוצבות בצמתים העירוניים ו-61 בצמתים הבינעירוניים. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת 2019 ועד היום נוספו שבע מצלמות רמזור בצמתים עירוניים ובין עירוניים. ב-2018 נוספו בסך הכל שבע מצלמות רמזור בצמתים. בחינת הערים המרכזיות שבהן מוצבות מצלמות רמזור חושפת כי בחיפה מוצבות שש מהן, בירושלים, בתל אביב, בחולון ובנתניה ארבע ובראשון לציון שלוש בלבד.