למרות הירידה בכמות ההרוגים, ישראל עדיין מאחור: 12 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בכבישי ישראל מתחילת השנה ולמרות ירידה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בהשוואה למדינות אחרות ב-oecd אנחנו משתרכים הרחק מאחור.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב
זירת תאונה בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מחקר חדש של ארגון הבטיחות בדרכים האירופי שיצא בחודש שעבר וניתח את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות במעורבות דו-גלגלי ממונע לאורך עשור, גילה כי ישראל זוכה במקום האחרון מבין מדינות אירופה המשתתפות, עם עלייה הדרגתית של 6% בכמות ההרוגים בעשור (2011-2021). במדינות אירופה רבות - למשל שוויץ, בלגיה ואפילו יוון - נרשמה באותה תקופה דווקא ירידה של מספר אחוזים.
מחברי הדו״ח פרטו מה הן הפעולות שהמדינות צריכות לנקוט בכדי להפחית את כמות תאונות הדרכים הקטלניות במעורבות דו גלגלי. בין היתר המליצו בחום ליישם בכל מדינה מערך אימון במסגרתו רוכבים ילמדו לזהות מראש סכנות מהן יש להימנע.
יש להזכיר כי בישראל כבר מתקיים ביוזמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קורס הכשרה מיוחד לרוכבים שנועד לענות על כך, עדיין בפורמט ניסויי. במסגרת ההכשרה מנתחים הרוכבים טעויות נפוצות שגורמות למצבי סיכון לרבות טעויות בבלימה, שגיאות בהאצה ובהיגוי, הטיות וסטיות.
והיום (ג׳) מפרסמת הרשות את תוצאות הניסוי, המראות כי בכל הפרמטרים אובחן שיפור בפעולות הרוכבים ללא יוצא מהכלל. "ממצאי המחקר המלווה שערכנו לפיילוט מראים שהכשרה מתקדמת לרוכבי אופנועים בתפיסת הסכנה נמצאה יעילה מאד בכל הפרמטרים שנבחנו״ אומר מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה.
״בהנחיית השרה רגב אנחנו מקדמים יחד עם אגף הרישוי שינויים בהליך הוצאת רישיון רכיבה, וכן רפורמה מקיפה בשמירת כשירות של רוכבי אופנוע בדומה לרענון נהיגה לרכב. אני קורא לכל הרוכבים הפעילים לא לחכות לחובה רגולטורית וללכת לעשות הכשרה מתקדמת בתפיסת סכנה. זו הכשרה מצילת חיים שתעזור לכם לחזור הביתה בשלום".