בקצרה:
  • שלוש סיניות נבחנו, שלושתן קיבלו חמישה כוכבי בטיחות
  • שני טנדרים חדשים הפתיעו עם ציון מירבי
  • האירופאיות הסתפקו בארבעה כוכבים
הסיניות על הגל: ארגון הבטיחות האירופאי פרסם סבב תוצאות מבחנים נרחב לכבוד סיום השנה האזרחית, כאשר רבים מהדגמים רלוונטיים לשוק הישראלי. שלוש סיניות נבחנו והצטיינו עם חמישה כוכבי בטיחות ובהן צ'רי FX (נקראת גם אומודה 5), MG4 החשמלית שעתידה להגיע להגיע בקרוב לישראל והמיניוואן החשמלי הגדול מקסוס מיפה 9. מצטיינות נוספות: פולקסווגן ID. Buzz ולוסיד אייר החשמליות, ורכבי הפנאי היוקרתיים לקסוס RX ומרצדס GLC החדשים ששיווקם יחל אצלנו בשבועות הקרובים. לנדרובר דיסקברי ספורט המחודש עבר מבחן חוזר ושמר על ציון מירבי למרות שינויים בציוני סעיפי המשנה.
והיו עוד מצטיינים. שני הטנדרים התאומים, פולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר, שניהם בדרכם לישראל, זכו בציון המירבי. ארגון הבטיחות ציין כי חלק מהמבחנים נערכו בפורד וחלק בפולקסווגן, וזאת מאחר והם חולקים מבנה ואבזור בטיחות. סקודה אוקטביה שכבר הצטיינה ב-2019 עברה שוב עם חמישה כוכבים.
2 צפייה בגלריה
מבחן הריסוק לפולקסווגן iD BUZZ - חמישה כוכבים
מבחן הריסוק לפולקסווגן iD BUZZ - חמישה כוכבים
מבחן הריסוק לפולקסווגן iD BUZZ - חמישה כוכבים
והאירופאיות שאכזבו: פיז'ו 408, החולק פלטפורמה ורעיון עיצובי עם סיטרואן C5 X, הסתפק כמותה בארבעה כוכבים. הסיבה: ציון 'עובר' בלבד בסעיף הגנה על מבוגרים, בעיקר עקב היעדר כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, וציון מערכות בטיחות של 65% בלבד עקב ביצועים סבירים ולא יותר של מערכת בלימת החירום האוטונומית. סיטרואן C4 X, שלא נבחנה, זכאית לארבעה כוכבים על-בסיס הציון של ה-C4 הרגילה.
2 צפייה בגלריה
 פורד ריינג'ר - חמישה כוכבים
 פורד ריינג'ר - חמישה כוכבים
פורד ריינג'ר - חמישה כוכבים
פורד פומה שנבחנה ב-2019 וזכתה בחמישה כוכבים, נבחנה שוב אך הפעם סיימה בציון נמוך יותר של ארבעה כוכבים. גם במקרה זה מדובר בציון נמוך יותר למערכות הבטיחות בעקבות תפקוד גבולי של מערכת בלימת החירום האוטונומית, כמו גם ירידה בציון ההגנה על מבוגרים מ-94% ל-75% בלבד, מאחר ובפגיעת צד הנהג יוטח אל עבר הנוסע. גם פולקסווגן טוראן הוותיק נבחן בשנית וציונו הופחת מחמישה לארבעה כוכבים. בדומה לפומה, גם כאן מדובר בהשפעת עדכון המבחנים ותוצאותיהם על מבחני פגיעת הצד ותפקוד מערכות הבטיחות.
מה אנחנו חושבים: סבב מבחנים נוסף של ה-Euro NCAP מדגיש שוב את הפער ההולך וגדל בין תעשיית הרכב הסינית לזו האירופאיות בעלת עשרות שנות הניסיון. והדוגמה הטובה לכך הוא ציון ארבעה כוכבים בלבד שהוענק לפיז'ו ופורד, יצרניות שנחשבות לאמת מידה בתחומים רבים, ומולן דגמי צ'רי ו-MG הסיניים שעד לא מזמן נתפסו כלא בטוחים. אז אפשר ורצוי להפסיק לזלזל בתעשייה הסינית, לפחות בתחום הבטיחות.