סכנת האופניים החשמליים עדיין כאן, וללא אכיפה ראויה תישאר ואף תחמיר. תיעוד נדיר של תאונת דרכים קשה בין רוכבת אופניים חשמליים להולכת רגל מבהיר עד כמה עלול כלי התחבורה, כאשר אינו מופעל באופן אחראי, להוות סכנה עבור הסביבה והרוכב עצמו. התוצאה במקרה המתועד: הולכת הרגל שנפצעה באורח בינוני ורוכבת אופניים מורדמת ומונשמת במצב קשה בבית החולים.
בתיעוד התאונה שאירעה ביום ב', ה-15 באוגוסט, ניתן להבחין בלריסה מטביינקו (65), עולה חדשה מאוקראינה, יוצאת ממכבסה ברחוב ז׳בוטינסקי ברמת גן ומתחילה לחצות את הכביש במעבר חצייה, באור ירוק לטענתה. ברגע בו הורידה את רגלה לכביש פגעה בה בעוצמה רוכבת אופניים חשמליים. השתיים פונו בבהילות לבית חולים איכילוב, בו שתיהן עדיין מאושפזות, מטביינקו במצב בינוני עם שברים בצלעות, בכתף וביד, רוכבת האופניים במצב קשה עם פגיעת ראש.
מקורביה של מטביינקו, מהנדסת בהכשרתה שעלתה ארצה לפני מספר שנים וכיום עובדת ניקיון, סיפרו כי סיימה מפגש משפחתי והייתה בדרכה לפגוש את בעלה בצדו השני של הכביש.
״היא פשוט קטפה אותה, הייתי בשוק שהיא בהכרה בכלל", אמר חתנה של מטביינקו ל-ynet. "צערי, האירועים האלו תמיד נופלים בין הכיסאות. כי בניגוד למכוניות, קטנועים ואופנועים, לכלים חשמליים כמו אופניים וקורקינט אין ביטוח. ולכן לא ברור לנו כלל מי אמור להיות אחראי לאירוע הזה".
על פי נתוני הרשות הלאומית בתאונות דרכים, מתחילת השנה נהרגו 17 בני אדם בתאונות אופניים קטלניות, עשרה מהם במעורבות עם כלי חשמלי ושבעה בתאונות דרכים במעורבות אופניים רגילים.