לא עוזבים את הסלולרי. סקר שערכה עמותת אור ירוק בקרב 500 נהגים ונהגות מגלה כי כ-40% מהם משתמשים באפליקציית וואטסאפ במהלך נהיגה ובניגוד לחוק. למרות ההכרה בסכנה הכרוכה והידיעה כי מדובר בעבירה על החוק. לא פחות מ-88% מהמשתתפים בסקר הודו כי קריאה וכתיבת הודעות במהלך נהיגה היא פעולה מסוכנת במידה רבה, ואף רבה מאוד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ובכל זאת, 40% מהנשאלים מסכימים כי יש להחמיר את הענישה ולהגדיל את הקנסות לנהגים שנתפסים שולחים או קוראים הודעות במהלך הנהיגה, כאשר 22% אף מבקשים להחמיר ולהגדיל את הקנס לסכום גבוה מ-3,000 שקלים. 10% מהנשאלים אף מציעים לשלול את הרישיון לנהג שקרא וכתב הודעות בזמן נהיגה.
במקביל, 78% אמרו כי שיחה בסלולר ללא דיבורית במהלך נהיגה היא פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד, למרות ש-31% הודו כי הם עושים זאת. לא פחות מ-15% מהנשאלים גולשים במהלך הנהיגה ברשת האינטרנט, למרות שהרוב המכריע (90%) מודעים לכך שמדובר בפעולה מסוכנת.
בהתאמה לאזור מגורים, 43% מתושבי השרון מודים כי הם מדברים בסלולרי ללא דיבורית, וכמעט מחצית מהנשאלים בגוש דן הודו כי הם קוראים וכותבים הודעות בטלפון תוך כדי נהיגה. בשני המקרים הנתונים החמורים ביותר בארץ ביחס לעבירה. כחמישית מתושבי השרון גולשים באינטרנט תוך כדי נהיגה.
"הציבור יודע ומבין את הסכנות הכרוכות בשימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה אבל עדיין רבים בוחרים לעשות זאת״, אמר עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. ״הנהגים משתמשים בסלולרי בנהיגה כי הם לא פוחדים להיתפס על ידי המשטרה. למרות שהציבור מבין ומודע לסכנות, המדינה ממשיכה להתמקד בעיקר בהסברה ולא בתוספת של שוטרים, ניידות ומצלמות אכיפה אלקטרוניות. רק כאשר תיווצר אווירה הרתעתית בכבישים ונהגים יבינו כי קיים סיכוי גבוה שיתפסו אם ישתמשו בטלפון בזמן נהיגה, נוכל לצמצם את התופעה המסוכנת הזאת שפוגעת בכולנו".